صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
محمدی خبر داد:

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری از حضور 3200 دانش‌آموز لرستانی در طرح «کانون مدرسه» خبر داد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان با برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی و هنری که به سبک و شیوه‌ای نوین توسط مربیان کانون ارائه می‌شود، با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان امروز، 13 دی‌ماه در جمع خبرنگارن از حضور 3200 دانش‌آموز لرستانی در طرح «کانون مدرسه» خبرداد و گفت: این طرح به‌منظور بهره‌مندی عموم دانش‌آموزان مدارس از ظرفیت‌های موجود مراکز فرهنگی هم‌زمان در سراسر کشور اجرا می‌شود و طی آن دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب یک برنامه مشخص و هدفمند و از پیش تعیین شده در مراکز کانون حضور پیدا می‌کنند.
وی افزود: در این طرح دانش‌آموزان با برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی و هنری که به سبک و شیوهای نوین توسط مربیان کانون ارائه می‌شود، با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.
محمدی اضافه کرد: با شروع این طرح در استان لرستان 15 مرکز فرهنگی و هنری ثابت مشغول خدماتپ‌دهی به بیش‌از 3200 دانش‌آموز شدند که این دانش‌آموزان از 42 مدرسه شامل 112 کلاس از پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی هستند.
وی گفت: مسئولان مراکز استان با برنامه‌ریزی و هماهنگی با مدیران، معاونین پرورشی، مربیان پرورشی و معلمین مدارس با فعالیت‌های کانون تناسب‌سازی کردند که در سال‌تحصیلی 95 ـ96 در دو سطح یک و دو در حال اجراست.
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان ادامه داد: در سطح یک دانش‌آموزان در مراکز کانون حاضر شده و در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت مربی و معلم شرکت می‌کنند و در سطح دو، مربیان کانون به‌منظور پوشش وسیع‌تری از دانش‌آموزان و با بهره‌گیری از برنامه‌هایی که قابلیت جذب تعداد بیشتر مخاطب را دارد، در هر ماه یک‌بار در مدارس حضور پیدا کرده و ویژه‌برنامه‌هایی مانند: سفالگری، نقاشی، قصه‌گویی، سرود، هنرهای نمایشی، معرفی کتاب، معرفی وقایع و... را اجرا می‌کنند.
وی در پایان به اجرای طرح کانون مدرسه برای مدارس استثنایی در مرکز فراگیر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: چهار کلاس از مدارس استثنایی از این طرح بهره‌مند شده‌اند.