صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۹۱۱۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

گروه سیاست و اقتصاد: فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: رزمایش الی بیت المقدس با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر از جمعه، 31 فروردین‌ماه سال جاری به مدت دو روز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، سردار حسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی، در نشست خبری با بیان اینکه این رزمایش با بکارگیری 10 هزار نفر نیرو در 20 نقطه در سطح شهرستان ها برپا می شود، افزود: چهار گردان از خواهران بسیجی نیز در این رزمایش به فعالیت های امداد و نجات و پشتیبانی می پردازند.
وی با اشاره به حضور ارزیاب‌هایی از استان های مختلف کشور به منظور سنجش عملکرد گردان‌ها در این رزمایش، یادآور شد: با توجه به اینکه نیروهای بکارگیری شده در رزمایش از آمادگی کامل و صد درصد برخوردار هستند، امیدواریم بتوانیم نگاه ارزیابان ستاد کل نیروهای بسیج را جلب کنیم.
مرتضوی بیان کرد: همزمان با رزمایش خراسان شمالی، هشت رزمایش دیگر در استان‌هایی نظیر خراسان جنوبی، رضوی، مرکزی و مناطق شمال غرب و جنوب غرب برپا می شود.
وی یادآور شد: این رزمایش مبتنی بر تهدیدات واقعی در اقلیم استان بوده و در مرحله بعد با نگاه کمک به یگان های رزم در سایر نقاط برگزار می‌شود.
مرتضوی با بیان اینکه خراسان شمالی در امنیت کامل است و این رزمایش ها با هدف هوشمندی و آمادگی نیروهای مسلح برپا می شود، افزود: انتخاب نوع رزمایش متناسب با شرایط هر استان و مبتنی بر فرضیات و تهدیدات واقعی پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه امروز دشمنان تلاش می کنند، که ظرفیت های نظام با آسیب روبرو شود، ادامه داد: هدف دشمن کند سازی حرکت انقلاب اسلامی در جبهه داخل است.
وی با اشاره به اینکه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی یک اصل است، افزود: دشمنان همواره به توطئه های خود می پردازند و از آنان انتظار دیگری نیست، اما در این میان برخی از ناآگاهان در درون کشور سخنان بی ربط و نسنجیده می زنند که جای گله مندی دارد.
وی با اشاره به انتخابات در پیش رو ، خاطرنشان کرد: سپاه همواره به تکلیف خود عمل کرده و امیدواریم فضایی فراهم شود تا در انتخابات سال جاری مردم رکورد مشارکت در دوره های قبلی را بزند.
مرتضوی بیان کرد:امروز دنیا از قدرت بالای مردم و کشور وحشت داشته و نمی خواهند مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به آمادگی سپاه به منظور ورود به عرصه های مختلف، خاطرنشان کرد: سپاه در بعد سازندگی رقیب سرسخت همه شرکت های خارجی بوده و فضا را برای فعالیت نیروهای داخلی فراهم می کنند.
وی با تاکید بر اینکه سپاه عرصه را برای حضور پیمانکاران خارجی تنگ می کند، ادامه داد: باید با اتکا بر ظرفیت و پتانسیل های موجود قدرت و توانمندی های خود را به نمایش بگذاریم.
مرتضوی خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم پول بیت المال به جیب خارجی ها برود، بنابراین باید پیمانکاران خارجی کنارگذاشته و پیمانکاران داخلی فعال شوند.
وی با بیان اینکه شعار سال گذشته مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل آن طور که باید شاید محقق نشد زیرا در اینصورت معظم له گلایه نمی کردند، افزود: اقدامات بسیاری انجام شده نباید غیر منصفانه قضاوت کنیم، اما انتظارات رهبرانقلاب برآورده نشده و فرصت از دست رفت.
وی با اشاره به اینکه با 25میلیارد دلار قاچاق در کشور مواجه هستیم که دو ملیون و 500 هزار شغل را از بین می برد، یادآور شد: بنا به اظهارات مسئولان باید 700 هزار شغل ایجاد شود، در حالی که با ظرفیت های غنی موجود در داخل کشور باید از افراد بیکار کشورهای اطراف نیز در راستای تولید استفاده کنیم که این مهم نیازمند عزم و اراده قاطع و راسخ است.
وی با اشاره به سرگردانی یک هزار و 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور، گفت : باید اقدامات لازم به منظور جذب این نقدینگی انجام شود، که این مهم یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است.
مرتضوی با اشاره به وجود ظرفیت هایی مناسبی در حوزه صنعت، دانش و نیروی انسانی، گفت: هم اکنون لوله های بدون درز در فولاد گستر اسفراین تولید می شود اما همین لوله‌ها از چین وارد کشور شده و این صنعت را دچار مشکل کرده است.