صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۴۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: اگر ناهنجاری‌های اجتماعی را به دقت بررسی کنیم، می‌بینیم که بخش اعظم آن ریشه در فقر و بیکاری دارد و مبارزه با فقر در واقع، مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و حتی نوعی مبارزه با تروریسم است.

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «كادَ الفَقرُ أن يَكونَ كُفرا»، نزديک است كه فقر، به كفر انجامد؛ همچنین در حدیث دیگری آمده است که هرگاه فقر از دری وارد شود، ایمان از در دیگر خارج می‌شود.
وی ادامه داد: اگر ناهنجاری‌های اجتماعی را به دقت بررسی کنیم، می‌بینیم که بخش اعظم آن ریشه در فقر و بیکاری دارد و مبارزه با فقر در واقع، مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و حتی نوعی مبارزه با تروریسم است.
امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: انسان‌ها برای امرار معاش و سیر کردن شکم خود، گاهی دست به هر کاری می‌زنند؛ فقر و بیکاری است که خصوصا جوانان را برای حداقل امرار معاش و فراهم کردن لوازم زندگی به راه‌های پرمخاطره می‌کشاند.
وی افزود: فقر هم‌ردیف کفر آمده است و تا اندازه‌ای خطرناک است که رسول خدا(ص) در دعاهایشان می‌فرمودند خدایا به تو پناه می‌برم از کفر و فقر «اللهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکُفْرِ وَالْفَقْرِ».
مولوی ساداتی اظهار کرد: امروزه نه تنها بیکاری و عدم اشتغال جوانان یک معضل بزرگ و جدی است و متأسفانه سبب ناهنجاری‌ها بسیاری شده است، بلکه بسیاری از افراد تحصیلکرده هم در ساعات غیراداری مسافرکشی می‌کنند که خود نوعی عذاب جسمی و روحی است.
وی با اشاره به اینکه آمار کودکان بازمانده از تحصیل ۱۶۹ هزار کودک در استان سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: بسیاری از آنان به علت فقر مالی خانواده‌ها از تحصیل و سواد محروم شده‌اند و این فاجعه‌ای از محرومیت است که اگر توجهی در این زمینه صورت نگیرد با آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری مواجه شده و به شغل‌های کاذب روی می‌آورند.
این عالم اهل سنت ادامه داد: این کودکان با استعداد که باید مدارج علمی بالا را طی کنند و برای اجتماع مفید و آینده سازان استان و کشور خود باشند، به علت فقر مالی از آموزش و حداقل امکانات زندگی محروم هستند و در آینده قطعا فرد و جامعه را دچار مشکل می‌کند.