صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۶۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

گروه اجتماعی: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، در خصوص نقش روستاها در رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: نقش توسعه روستایی در بحث گردشگری به خصوص در رویداد تبریز ۲۰۱۸ اهمیت فراوانی دارد که یکی از این راه‌ها پیدا کردن ظرفیت‌های هر منطقه است تا بتوانیم جذب گردشگر کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمد صادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم گرامیداشت روز دهیار در تبریز، اظهار کرد: روستاها نیاز به مدیریت واحد دارند و تمامی دهیاران باید همکاری ویژه با ادارات داشته باشند و با همکاری یکدیگر نسبت به توسعه این مناطق اقدام کنند

وی، ادامه داد: نقشی که دهیاران در روستاها می‌توانند ایفا کنند بسیار بیشتر از دستگاه‌های اجرایی است و شما می‌توانید در زمینه اشتغال و بهسازی و خدمات این مناطق اقدام جدی کنید.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید دهیاران را به عنوان مدیران همیشگی روستاها بشناسند و یاری رسان این افراد باشند.

پورمهدی با اشاره‌ای به ضرورت توجه دهیاران به مساله کم آبی گفت: هم اکنون در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که با مشکل شدید کم آبی در آن مواجه هستیم و مساله آب به یک مساله امنیتی برای کشور تبدیل شده پس باید نسبت به موضوع کم آبی در روستاها اقدام اساسی شود.

وی در خصوص نقش روستاها در رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: نقش توسعه روستایی در بحث گردشگری به خصوص در رویداد تبریز ۲۰۱۸ اهمیت فراوانی دارد که یکی از این راه‌ها پیدا کردن ظرفیت‌های هر منطقه است تا بتوانیم جذب گردشگر کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: ما در استان خود به مناسبت‌های مختلف، جشنواره‌هایی در روستاها برگزار کرده‌ایم که باید با کمک بخشداران و دهیاران، در طول سال در هر بخشی یک جشنواره برگزار کنیم.

وی ادامه داد: دهیاران ما استفاده از ICT را جدی بگیرند و از آن برای ایجاد ارتباط با مردم دیگر شهرها و مناطق استفاده کنند و از این امکان برای جذب گردشگر بهره ببرند.

پورمهدی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به نقش زنان در توسعه روستایی اشاره کرده و گفت: با وجود این نقش بالا، زنان هم اکنون در روستاها در زمینه تصمیم سازی و تصمیم گیری جایگاه زیادی در روستاها ندارند