صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی آذربایجان‌شرقی، از فعالیت 686 مؤسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمود هادی، مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، از فعالیت 686 مؤسسه و خانه قرآنی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 86 مؤسسه و 600 خانه قرآنی شهری و روستایی که زیر نظر این اتحادیه در استان مشغول فعالیت هستند.
وی، با بیان اینکه در سال 95 بیش از 42 هزار نفر زیر نظر این مؤسسات و خانه‌های قرآنی تحت آموزش قرآن قرار داشتند، گفت: 2 هزار و 500 نفر مربی در سطح استان یادگیری قران را برعهده داشتند.
حجت‌الاسلام هادی، با بیان اینکه اتحادیه موسسات قرآنی مردمی آذربایجان‌شرقی بزرگترین مجموعه قرآنی استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: این تشکل مردمی بدون اینکه ریالی از ارگان یا نهادی کمک کنند توسط خود متولیان موسسات اداره و مشغول انجام کارهای قرآنی هستند.
گلایه از عدم توجه اعضای کمیسیون مجلس در سفر به آذربایجان‌شرقی به اتحادیه
وی در ادامه به سفر اخیر اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان آذربایجان‌شرقی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این سفر بزرگترین مجموعه قرآنی استان مورد کم لطفی اعضای کمسیون قرار گرفت و ما انتظار داشتیم حداقل اعضای کمسیون از نزدیک با مسائل و مشکلات این مجموعه نیز قرار می‌گرفتند.
مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی آذربایجان‌شرقی، افزود: قرآنی که بزرگترین فرهنگ ساز است مورد کم لطفی قرار می گیرد و حتی برخی جلساتی هم که برگزار شده متاسفانه دعوتی از این اتحادیه صورت نگرفت.
وی همچنین به برگزاری جلسه برخی از اعضای کمسیون فرهنگی مجلس با یکی از مؤسسات قرآنی استان نیز اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این موسسه نیز زیر نظر این اتحادیه فعالیت می‌کند در این جلسه نیز نماینده‌ای از این اتحادیه وجود نداشت.