صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

گروه اجتماعی: آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: آن حضرت در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در تولید انقلاب و دگرگون‌سازی فرهنگ و احیای اسلام و معارف قرآن نقش به سزایی داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ظهر امروز، 29 تیرماه، در ویژه برنامه سالروز شهادت امام صادق(ع) که قبل از نماز ظهر و عصر با حضور پرشور زائران و مجاوران حرم رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد با تأکید بر اینکه مدیریت امت اسلامی باید آمیخته با رهبری مرامی باشد، تصریح کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس وحی، مدیریت جامعه را برعهده بگیرند، شیعه هر تفکری را که خارج از اندیشه وحی باشد، اندیشه طاغوتی می‎داند، مشکلی که اکنون برخی از جریان‎های سیاسی، عدم مدیریت بر اساس وحی است، اسلام برای قدرت و کشورگشایی نیست، بلکه برنامه اسلام انسان‌سازی است.
وی با بیان این موضوع که روح بشر به منبع تغذیه بالاتری برای رشد نیاز دارد، ادامه داد: منبع تغذیه روح انسان بالاتر از منبع تغذیه جسم است و یقیناً تفکر سالم انسان باعث نهادینه شدن اندیشه صحیح در جامعه شده و در این صورت است که راه سعادت برای بشریت باز خواهد شد.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان فضائل امام صادق(ع) و اثرگذاری آن حضرت در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در تولید انقلاب و دگرگون‌سازی فرهنگ و احیای اسلام و معارف قرآن، گفت: تربیت شاگردانی شایسته و ارزشمند و معرفی اسلام ناب محمدی(ص)، از مهم‌ترین فعالیت‌های امام صادق(ع) در دوران زندگانی خویش بوده است.
وی در ادامه با اشاره به داستان بزرگ شدن حضرت موسی(ع) در کاخ فرعون بیان کرد: چه شد زنان شیرده نتوانستند به حضرت موسی(ص) شیر دهند؟ تقدیر خدای متعال بر این بود که شخص مادر حضرت موسی(ص) که از طهارت و پاکی نفسانی برخوردار بود، به حضرت موسی شیر دهد تا روح و جان حضرت موسی(ص) به مقام شایسته و کلیم الهی برسد و دربار شیطانی فرعون را در هم بکوبد؛ افکار و اندیشه‌های انسان نیز همانند بدن نیاز به مبنع تغذیه‌ای پاک دارد تا بتواند راهگشای سعادت و نیکی انسان در دنیا و آخرت شود.
امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: وحی که از مقام خلقت خداوند برخاسته است، بهترین منبع تغذیه فکری انسان به شمار می‎رود و مجرای آن نیز وجود مقدس اهل‌بیت(ع) و انبیاء(ص) است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مراسم عزاداری که صبح امروز همزمان با تشییع شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از میدان شهدا به سمت حرم رضوی برگزار شد عنوان کرد: عزاداری امروز مردم در تاریخ مکتب جعفری بی‌سابقه بوده و نمونه دیگری نداشته است.