صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۱۲۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
حجت‌الاسلام نکونام:

گروه سیاسی: خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید در جامعه فرهنگ قرآنی حاکم باشد، گفت: اگر فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم باشد دیگر ضایعاتی چون برجام را نخواهیم‌ داشت‌ و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تحمل تحریم‌ها عزتمان‌ را حفظ می‌کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 30 تیر در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به مسئله برجام اظهار کرد: در دولت‌های گذشته هم برخی‌ها اعتقاد داشتند که باید با آمریکا گفتمان و داد و ستد کرد که در این ارتباط ضرر کردیم اما باز هم مسئله برجام‌ پیش آمد و بعد همه عزا گرفتند، به فضل الهی پاسخ بد عهدی آمریکا را خواهیم‌ داد.
وی با بیان اینکه باید در جامعه فرهنگ قرآنی حاکم باشد، گفت: اگر فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم باشد دیگر ضایعاتی چون برجام را نخواهیم‌ داشت‌ و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تحمل تحریم‌ها عزتمان‌ را حفظ می‌کنیم‌.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به دغدغه متقیان تصریح‌ کرد: دستاوردهای ایمانی که ذره ذره جمع می‌شود نباید به یک‌ باره سوزانده شود، یعنی انسان سختی، جهاد، عبادت‌ و پاک اندیشی را داشته باشد تا زمانی که پرده‌هایی که مقابل انسان است کنار رود و انسان خداوند را ببیند.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به آغاز دهه کرامت ادامه داد: این دهه با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و روز دختر نیز نام‌گذاری شده که دختران ما باید ایمان، عفت و حیا را از این حضرت الگو بگیرند و جوانان ما جوانی خود را صرف خداوند متعال کنند.
وی با اشاره به پنج مردادماه سالروز شهادت شهدای نماز جمعه گفت: در همین راستا برای نخستین بار در کشور یادواره شهدای نماز جمعه در استان برگزار می‌شود، همچنین در این روز طرح تقویت مبانی نیز آغاز می‌شود که در این طرح موضوعات خانواده آباد و انسان و رسالت انقلاب اسلامی ویژه جوانان در یک دوره آموزشی 20 روزه با 32 سرفصل، 16 شناخت و 6 سؤال برگزار می‌شود.
امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نخست نماز جمعه با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: در بسیاری از آیات قرآن به نوع ارتباط با بیگانه اشاره شده است، چرا خداوند در قرآن این همه‌ حساسیت‌ نسبت به ارتباط با بیگانه مطرح کرده است زیرا ارتباط باید همراه‌ با تعامل و عزتمندی باشد‌.
وی افزود: با توجه به آیات قرآن‌ کریم‌ نباید اجازه دهیم دشمن در کشور راه پیدا کند، اگر مؤمن‌ و برتر هستید برتر بودن‌ خود را باید در ارتباط و رفت‌ و آمد نشان‌ دهید و تعامل با حفظ عزت‌ داشته‌ باشید، خداوند‌ می‌فرماید دشمنان‌ من و خود را ولی قرار ندهید یعنی محبت‌ به آن‌ها نورزید چون‌ آن‌ها دین، فرهنگ، پیامبر و ولی شما را قبول ندارند و کفر می‌ورزند و فرهنگ خود را به شما تحمیل می‌کنند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه قبل از انقلاب آمریکا در خانه شما لانه کرده بود، بیان‌ کرد: قبل از انقلاب آمریکا کشور ما را در اختیار گرفته بود و توسط یک شاه آن را اداره می‌کرد و عزت انسان‌ها را گرفته بود.