صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۱۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

گروه فرهنگی: رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: باید در خصوص آسیب‌های اجتماعی با نگاه واقع‌بینانه و با اولویت‌بندی این آسیب‌ها جهت درمان آن تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، دیروز در شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: شناخت و اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی از ضروریات برای قدم برداشتن در جهت رفع این آسیب‌ها است.
وی افزود: باید با یک نگاه واقع‌بینانه و جمع‌آوری آمار دقیق نسبت به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، سیاست‌گذاری‌های مربوط به حوزه فرهنگ را انجام داد.
وی با تأکید بر رصد امور اجتماعی و شناسایی فضیلت‌ها و رذیلت‌های گسترش‌یافته در جامعه، عنوان کرد: مباحث آماری باید با بومی‌سازی انجام شود چراکه گاهی مدل‌های غربی برای فرهنگ ما جواب نمی‌دهد.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه آمارهایی که در خصوص آسیب‌های اجتماعی بیان می‌شود نباید مایه یأس شود، افزود: باید هسته اندیشه‌ورز در این خصوص شکل بگیرد؛ چراکه در غیر این صورت در مهار و پیشگیری از آسیب‌ها ناکام خواهیم بود.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: پراکندگی فعالیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی نتیجه نمی‌دهد و باید برای درمان آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار برای اصلاح جامعه باید با تمرکز خود را بر روی اولویت‌ها قرار دهیم.