صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۳۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد گفت: هم‌اکنون، طرح تلاوت نور در ۱۰۳ مسجد فعال مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان گناباد اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: هم‌اکنون، طرح تلاوت نور در ۱۰۳ مسجد فعال مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان گناباد اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان گناباد 213 مسجد وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد، 103 مسجد محوری هستند که با حضور امام جماعت ثابت، نماز جماعت اقامه می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد، طرح تلاوت نور را از گسترده‌ترین و ماندگارترین فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور عنوان و ابراز کرد: در راستای اجرای این طرح، پس از اقامه نمازهای جماعت، یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می‌شود و امام جماعت مسجد به بیان ترجمه و تفسیر مختصری از آیات تلاوت شده می‌پردازد.
حجت‌الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه همواره از صدر اسلام تا کنون، مسجد به عنوان خواستگاه اصلی برنامه‌های قرآنی بوده است، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، علاوه بر گسترش تلاوت قرآن، ترویج فرهنگ تفکر و تدبر در آیات کلام وحی و به کار بستن معارف غنی این کتاب آسمانی در زندگی بوده است.
وی، استقبال نمازگزاران مساجد از این طرح را خوب توصیف کرد و افزود: استقبال خوب مردم از طرح تلاوت نور باعث شده است تا علاوه بر اجرای آن در مساجد فعال و دارای روحانی، شاهد تلاوت آیاتی از قرآن کریم در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها باشیم که بی‌شک استمرار اجرای این طرح در کنار کیفیت‌بخشی به آن موجب گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در سطح جامعه خواهد شد.