صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۶۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۳
رمضانی‌پور:

گروه اجتماعی: امام جمعه رفسنجان گفت: تمام دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا امر تعلیم و تربیت محقق شود و هیچ دستگاهی خود را در این زمینه معاف نداند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان دیروز دوشنبه، 1 آبان در اجلاس دو روزه رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان کرمان که در این شهر برگزار شد، گفت: پذیرش مسئولیت امر تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش بسیار حساس و خطیر بوده و از قضاوت هم سخت‌تر است.
وی با اشاره به اینکه روایات قضاوت را زمانی که بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که تمام کار قاضی لبه پرتگاه است، افزود: قضات در همین آموزش و پرورش تربیت می‌شوند و همه استادان، مسئولان و بزرگان ما از جایگاه آموزش و پرورش به این جا رسیده‌اند.
امام جمعه رفسنجان بیان کرد: سئوال اینجا است که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب نظام و دولت‌ها چه‌ اندازه به آموزش و پرورش اهمیت دادند و امکانات و بودجه در اختیار این نهاد و معلمان قرار دادند.
رمضانی‌پور تصریح کرد: کار با دانش‌آموز، اعتقادی است و باید همراه با انگیزه باشد که اگر غیر از این باشد، کار ناثواب تلقی می‌شود، نباید انتخاب‌ها سلیقه‌ای باشد و حتماً برای رشد و تربیت در جامعه انجام شود.
وی با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) تأکید کرد: هم استاد و هم دانش‌آموز و
دانشجو در ایجاد رشد جامعه دخیل هستند و مراد از این رشد، رشد متوازن همه‌جانبه در جامعه است، تمام دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا امر تعلیم و تربیت محقق شود و هیچ دستگاهی خود را در این زمینه معاف نداند.
منبع: آموزش و پرورش استان کرمان