صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به دلیل شکست در انتخاب رئیس جدید منحل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: رسانه‌های عراقی اعلام کردند که دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق منحل شده است.

شبکه عراقی «إباء» گزارش داد که دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان به دلیل شکست در انتخاب رئیس جدید منحل شده است.

شبکه سومریه نیز به نقل از یک منبع در این حزب کردی، اعلام کرد که شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق با 40 عضو امروز شنبه جلسه‌ای برگزار کرد و در آن موضوع برگزاری چهارمین کنگره این حزب را بررسی کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «در این جلسه تعلیق فعالیت دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان و تشکیل کمیته‌ای با نظارت کوسرت رسول، معاون دبیر کل اتحادیه میهنی جهت اداره حزب تا برگزاری کنگره را بررسی کرده است».

جلال طالبانی، دبیر کل فقید اتحادیه میهنی کردستان عراق 11 مهر ماه درگذشت و این حزب بر اساس آیین نامه داخلی خود، کوسرت رسول را به عنوان جانشین وی تا تعیین رئیس جدید انتخاب کرد.

طی ماه گذشته و بعد از غائله کرکوک، برخی از احزاب سیاسی کردستان عراق و در رأس آن‌ها حزب اتحاد دموکراتیک کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی، اتحادیه میهنی را به خیانت متهم کردند.

حزب اتحادیه میهنی کردستان با رد این اتهامات، اعلام کرد که عقب‌‌نشینی نیروهای پیشمرگه از کرکوک بر اساس توافق این دو حزب کردی صورت گرفته است.