صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۳۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی گفت: برای حفظ محیط زیست افراد باید به سواد زیست محیطی دست یابند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، احسان عباسی رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی، امروز در نشست منطقه یک دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی که در جهاد دانشگاهی خراسان شمالی برگزار شد، افزود:  با توجه به افزایش جمعیت و رکود بعد از جنگ،  ایجاد اشتغال به سوی مشاغلی رفت که بتواند خیلی سریع شغل ایجاد کند.
وی ادامه داد: اما متاسفانه در آن زمان مشاغلی در کشور ایجاد شد که هیچ تناسبی با محیط زیست نداشت  که این امر تاثیر فراوانی در تخریب محیط زیست داشت.
عباسی اظهار کرد: بروکراسی های اداری نیز در بر هم زدن محیط زیست تاثیرگذار بوده به طوریکه به عنوان مثال پرداخت قبوض و مراجعه به بانک سبب شد تا استفاده از سیستم حمل و نقل زیاد شود و این امر در آلایندگی هوا تاثیرگذار بوده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر سیستم های نظارتی که باید در بدنه محیط زیست فعالیت می کرد در آن زمان نیز از شاکله درستی برخوردار نبود.
این مقام مسئول تصریح کرد: تمام این عوامل سبب شد تا در حال حاضر با مشکلات مختلفی همچون بحران آب ، هوا و پساب های خانگی و ... مواجه شویم و این عوامل امروز تبدیل به یک دغدغه بزرگ شده اند.
وی تاکید کرد: برای حفظ محیط زیست افراد باید به سواد زیست محیطی دست یابند و از سوی دیگر افرادی که به عنوان مدیر انتخاب می شوند نیز بهتر است دوره های مدیریت سبز را طی کرده باشند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی تاکید کرد: باید مباحث حفاظت از محیط زیست از مهدهای کودک تا دوره های دانشگاهی برای افراد ارائه شود تا فرهنگ حفظ محیط زیست نهادینه شود.
عباسی توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر دانشجویان برخی از دروس را می گذرانند که هیچ تاثیری در حال آن ها ندارد اما یک واحد در خصوص حفظ محیط زیست به آن ها آموزش داده نمی شود.
وی تاکید کرد: باید مدیریت محیط زیست به تمامی افراد آموزش داده شود.