صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

گروه اجتماعی: رابط تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی صحنه گفت: طرح فعال‌سازی مساجد غیرفعال برای نخستین بار در قالب اعزام مبلغ به مساجد غیرفعال اجراء می‌شود.

اکبر قارلقی، رابط تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به اینکه مساجد غیرفعال، مساجدی هستند که امام جماعت ندارند و به ندرت فعالیت‌های فرهنگی در آن‌ها انجام می‌شود، گفت: در این طرح ضمن شناسایی مساجد غیرفعال در سطح شهرستان مبلغ به‌منظور فعال ساختن آن‌ها اعزام می‌شوند.
وی به اجراء طرح فعال‌سازی مساجد غیرفعال در صحنه نیز اشاره کرد و افزود: طرح اولیه فعال‌سازی مساجد این شهرستان بنا بر سهمیه اعلامی از امور مساجد اداره‌کل متبوع شامل 9 مسجد در روستاهای بخش مرکزی و 5 مسجد در روستاهای دینور است.
رابط تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی صحنه از جمله فعالیت‌های مبلغین اعزامی به مساجد غیر فعال این شهرستان را اقامه نماز جماعت و اجراء برنامه‌های مناسبتی عنوان کرد.
قارلقی اظهار کرد: نظارت و ارزیابی فعالیت‌های روحانیون اعزامی و برگزاری نشست آموزشی – توجیهی روحانیون از برنامه‌های پیش‌بینی شده این طرح تبلیغی و فرهنگی است.
وی در پایان تصریح کرد: حمایت از اعزام مبلغ به مناطق کم استقرار نیز از دیگر فعالیت‌های واحد اعزاک مبلغ تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه در این طرح است.