صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۱۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
/آغاز ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم/

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آغاز ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: سالانه بیش از 2 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان تربیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: اجرای مسابقات قرآنی یکی از برنامه‌های محوری در سازمان اوقاف و امور خیریه است که این امر در استان‌ زنجان نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه سالانه بیش از 2 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان تربیت می‌شوند، تصریح کرد: در طی پنج سال گذشته بیش از 10 هزار حافظ در استان زنجان تربیت شده است.
 
حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، تصریح کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ۱۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از طریق سایت www.quranedu.ir انجام می‌شود، افزود: این ثبت نام از 18 آذرماه آغاز و تا 20 دی‌ماه ادامه خواهد یافت.
 
حجت‌الاسلام جنتی با بیان اینکه طبق دستورالعمل، این آزمون سراسری در 23 رشته برگزار خواهد شد، تاکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقات تقویت انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش ارزیابی کمی کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در عموم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت است.
 
وی با اشاره به اینکه استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است، گفت: به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات جامعه قرآنی کشور در رشته‌های مختلف نیز از اهداف این آزمون است.