صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۱۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

گروه فرهنگی: رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان این‌که دانش‌آموزان بادی به سمت آشنایی پارک‌های علم و فناوری سوق دهیم. گفت: در آموزش و پرورش هنوز رفتار 30 سال قبل و مسابقه تست زدن در بین دانش‌آموزان وجود دارد در حالی‌که باید آنان با فضاهای پارک و فناوری آشنا شوند و خلاقیت به خرج دهند و دنبال تولید یک محصول باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدرضا شاکرمی، رئیس پارک علم و فناوری لرستان امروز سه‌شنبه، 21 آذرماه در جمع خبرنگاران، گفت: با همکاری دانشگاه لرستان سند مالکیت 20 هکتار زمین دانشگاه به پارک علم و فناوری استان داده شده و هم‎اکنون جزو پنجمین یا ششمین پارک کشور هستیم که به این مهم دست یافتیم.
وی با بیان این‌که طرح جامع این پروژه تنظیم شده است، افزود: در کنار موقعیت استراتژیکی که در کنار مجتمع دانشگاهی استان وجود دارد بنا داریم شهرک تحقیقاتی و فناوری ایجاد کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان این‌که ورودی اصلی پارک‌های علم و فناوری دانشجویان هستند و جریان فناوری از دانشگاه می‌آید، تصریح کرد: هنگامی‎که پارک در کنار دانشگاه نباشد این جریان ایجاد نمی‌شود، هر چند انجام این کارها زیرساخت است اما باید این موضوع به گفتمان تبدیل شود تا دانشجو بداند بعد از فراغت از تحصیل ادارات و صندلی‌های دولتی دیگر جا برای استخدام ندارند.
شاکرمی بیان کرد: حتی باید دانش‌آموزان را تشویق و به سمت آشنایی پارک‌های علم و فناوری سوق دهیم.
وی یادآور شد: در آموزش و پرورش هنوز رفتار 30 سال قبل و مسابقه تست زدن در بین دانش‌آموزان وجود دارد در حالی‌که باید آنان با فضاهای پارک و فناوری آشنا شوند و خلاقیت به خرج دهند و دنبال تولید یک محصول باشند.
رئیس پارک علم و فناوری لرستان با تاکید براین‌که این مسیر باید عوض شود و دانشگاه نباید به یک‌سری کتاب‌ها و جزوات اکتفا کند بلکه باید فناوری و تجارت فناورانه به گفتمان فراسازمانی و عمومی تبدیل شود، افزود: احداث پارک علم و فناوری استان در دانشگاه لرستان به مرحله نهایی رسیده و تا آخر آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.