صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۹۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
پاسخ بنیاد حفظ آثار در پی گلایه کارگردان نمایش «قرار»؛

گروه فرهنگی: مدیر هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در پی گلایه کارگردان نمایش «قرار» که چند روزه گذشته نسبت به بی مهری نهادهایی همچون بنیاد حفظ آثار صورت گرفته بود بیان کرد: کارگردان این نمایش با وجود همه‌ توصیه‌های لازم، بی تجربگی پیشه کرده و نمایش خوب «قرار» را به نمایشی ضعیف تبدیل کرد.

وقتی کارگردان نمایش «قرار» که به موضوع شهدای غواص می‌پرداخت، از بی‌مهری‌ها و بی‌لطفی‌های برخی نهادها و سازمان‌ها بخصوص بنیاد حفظ آثار نسبت به نمایشش گفت برآن شدیم تا بدون اینکه یک طرفه به قاضی رفته باشیم صحبت‌های این بنیاد را هم بشنویم.
امین لطفی شهپر مدیر هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: کارهای حرفه‌ای و تخصصی قطعا به تجربه و دانش لازم احتیاج دارد، طبق اساسنامه «انجمن نمایش» هر نمایشی برای اجرا نیاز به تهیه مجوز از بخش مربوط به خود دارد در غیر این صورت (عدم کسب مجوز) مبنی بر غیر استاندارد بودن آن نمایش است.
وی افزود: برای اجرای نمایش «قرار» کارگردان نمایش و این بنیاد تا مراحل نهایی و نوشتن قرارداد پیش رفتند اما رخ دادن یک سری اتفاقات غیرحرفه‌ای باعث عدم پذیرای این نمایش از طرف بنیاد شد.
وی تصریح کرد: بنده چهار دوره مسئول کارگاه‌های فیلم‌سازی جشنواره کودک و نوجوان بودم قطعا هنرمندان با تجربه و حرفه‌ای را میشناسم و برای کاری که خوب باشد تمام تلاش خود را می‌کنم اما این کارگردان با وجود همه‌ توصیه‌های لازم، بی تجربگی پیشه کرده و نمایش خوب «قرار» را به نمایشی ضعیف تبدیل کرد.
وی با اشاره به اینکه گفته‌ شده بود که فسخ قرارداد توسط بنیاد حفظ آثار انجام شده است، بیان کرد: هیچگونه قراردادی با این کارگردان به اتمام نرسید که فسخ شود، بودجه‌ای که برای هر نمایش درنظر گرفته می‌شود حدود یک میلیون تومان است اما ما برای این نمایش بدلیل موفقیتی که در آن می‌دیدیم دو میلیون را درخواست دادیم این درحالی است هیچ ارگانی قبل و بعد از آن نیز سعی در حمایت مالی «قرار» تا این اندازه نکرد.
لطفی با اشاره به گلایه‌های کارگردان جوان در خصوص نصب بنر در سطح شهر گفت: بنرهای نصب شده در سطح شهر از این نمایش مورد قبول بنیاد حفظ آثار نبود، با وجود موافقت ما برای چاپ آرم تولیدی کفش خصوصی کارگردان، لگوهای چاپ شده در پایین بنرها از تعداد مشخص بیشتر بود و اگر ارگانی تنها با تماس خود اعلام حمایت کرده بود نیز در بین لگوها دیده می‌شد که این بیانگر غیر حرفه‌ای بودن و بی تجربگی کارگردان جوان است.
وی افزود: بنیاد حفظ آثار سعی در حمایت همه جانبه‌ی این شاهکار دفاع مقدس داشت اما این مخالفت‌ها و خودکامگی‌ها بویی از مشورت و همکاری را نمی‌داد.
لطفی در پایان خاطرنشان کرد: «هرگز نخورد آب زمینی که بلند است»، این بنیاد تا روز پایانی اجرای نمایش منتظر حضور کارگردان آن و همکاری با او را داشت اما گویا مخالفت‌ها مانع از ادامه‌ی همکاری ما شد.