صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۱۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
حقیقی:

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: جلسات هم اندیشی بانوان استان جای سیاسی کاری و فعالیت سیاسی نیست بلکه این جلسات رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد احزاب می‌توانند کت و شلوار حزب خود را درآورده و به عنوان یک فرد صاحب فکر و ایده حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در اولین جلسه اتاق فکر زنان استان که امروز، چهارشنبه 20 دی ماه در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون جلساتی که تحت عنوان اتاق فکر برگزار می‌شد، اتاق فکر نبوده است، گفت: در واقع تصمیمات اتاق‌های فکر هیچ ضمانت اجرایی ندارد و بهتر است به جای اسم اتاق فکر، جلسات هم اندیشی روی آن گذاشته شود.
وی ادامه داد: در جلسه هم اندیشی بانوان استان جایی برای سیاسی کاری و فعالیت سیاسی نیست بلکه این جلسات رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد احزاب می‌توانند کت و شلوار حزب خود را درآورده و به عنوان یک فرد صاحب فکر و ایده برای رفع مشکلات حوزه اجتماعی و فرهنگی بانوان در این جلسات حضور داشته باشند. جلسه هم اندیشی بانوان استان به دنبال کار کارشناسی فرهنگی است.
حقیقی گفت: در این زمانه مدیری که بخواهد بدون مشورت تصمیم سازی و تصمیم گیری کند مطمئنا موفق نخواهد بود دنیای امرروز، دنیای تکینگی است و علم با سرعت در حال پیشرفت است اگر به روز و آنلاین نباشیم قطعاً شکست می خوریم. مدیران باید در کنار خود از صاحبان خرد نظرخواهی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: اگر می‌بینیم برخی مصوبات جلسات دیر اجرایی می‌شود یا هیچ وقت به مرحله اجرا نمی‌رسد به فراهم نبودن زیر ساخت‌های مدرن در کشور بر می‌گردد امروز چقدر در مکاتبات سازمانی از اتوماسیون استفاده می‌کنیم و چقدر وظایف سازمانی خود را برون سپاری کرده‌ایم؟ نرخ برون سازمانی در دنیا 70 درصد است ولی در کشور ما رقم بسیار پایینی است.
وی گفت: در جلسات هم اندیشی نباید انتظار داشت برای اجرای طرح‌ها و ایده‌ها، اعتبار مالی داده شود بلکه این طرح‌ها در جلسات استانی مورد بحث قرار می‌گیرد و هر طرحی کارشناسی و قابل اجرا باشد حتما برای اجرای آن اعتبار در نظر گرفته می‌شود. قرار نیست این جلسات، دستوری باشد بلکه به دنبال آسیب شناسی وضع موجود هستیم تا بتوان بر اساس پشتوانه علمی از طرح‌ها حمایت کرد.
حقیقی با بیان اینکه امروز تعدد جلسات برای برخی افتخار شده است، گفت: تعداد جلسات مهم نیست تا زمانی که در این جلسات راهکار مشخص و معین تعیین و اجرا نشود اثر بخشی لازم را نخواهند داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه با اشاره به اینکه موازی کاری در نهادها، آسیب جدی است، گفت: باید در برنامه‌ها، یک دستگاه متولی و مابقی به عنوان همیار در کنار این دستگاه فعالیت کنند به عنوان مثال در طرح آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان که بنده به دنبال اجرای آن هستم، آموزش‌وپرورش به عنوان دستگاه متولی و سایر دستگا‌ه‌ها عنوان همیار عمل خواهند کرد.
وی تاکید کرد: همه مشکلات حوزه بانوان با انتخاب بانوان به عنوان مدیر حل نمی‌شود بلکه باید مسائل حوزه بانوان اولویت سنجی شود و بر اساس آن چند اولویت مهم استخراج و برای آن برنامه عملیاتی قابل اجرا تدوین شود در استان به دنبال اجرای طرح‌هایی برای بانوان هستیم که قابلیت اجرا داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در پایان با بیان اینکه امروزه سواد رسانه‌ای مغفول مانده است، گفت: طرح‌های پژوهشی برای ما اولویت دارد که میدانی و قابل اجرا باشد، تجربه ثابت کرده است که دستگاه‌ها به انجام اینگونه پژوهش‌ها نیاز دارند.