صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۴۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه شهرستان نیک‌شهر با بیان اینکه تقوا، پرهیزکاری و خدامحوری در تربیت و اخلاق اسلامی ایشان نقش بسیار مهمی داشت گفت: حضرت زینب(س) هنگام عبادت احساس محبت بیشتری به خداوند داشتند چراکه ایشان هم نفس خود را با تسلیم خدا شدن، پرورش و تکامل دادند و هم عالی‌ترین مدارج کمال ممکن را کسب کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر، اول بهمن‌ماه در گفتمان دینی «سیمای عبادی حضرت زینب(س)» که در این شهرستان برگزار شد، گفت: اظهار علاقه حضرت زینب(س) به خانواده خویش بر محور ارزش‌های پاک انسان بود.

وی ادامه داد: نوع برخورد حضرت نشانگر آن است که همیشه صفا، صمیمیت، وفا و یگانگی در این خانواده حکم‌فرما بوده است؛ ایشان بهترین مشوق خانواده بودند و از جان و مال خویش برای پیشبرد اسلام مایه گذاشتند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی نیک‌شهر عنوان کرد: حضرت زینب(س) پاک‌دل، کمال‌خواه و پرسش‌گر بود و معارف بلند قرآن را گوارای دل‌های عطشناک پرسشگر می‌دانست؛ ایشان عبادت را مایه تلطیف روح و تقویت اراده می‌دانستند، چراکه جسم انسان بدون تدبیر روح مانند کشتی بدون ناخدا است.

لطفیان با بیان اینکه تقوا، پرهیزکاری و خدامحوری در تربیت و اخلاق اسلامی ایشان نقش بسیار مهمی داشت، گفت: حضرت زینب(س) هنگام عبادت احساس محبت بیشتری به خداوند داشتند چراکه ایشان هم نفس خود را با تسلیم خدا شدن، پرورش و تکامل دادند و هم عالی‌ترین مدارج کمال ممکن را کسب کردند.

امام جمعه شهرستان نیک‌شهر انفاق، هدیه دادن، احترام و پذیرایی از همنوعان را از نشانه‌های مهرورزی حضرت زینب(س) عنوان کرد.