صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۶۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

گروه جامعه- فرماندار يزد گفت: برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم بايد در خور شأن و كرامت معلمان برگزار شود.

به گزارش ایکنا از یزد، مصطفی سالاری، فرماندار یزد امروز در دويست و چهل و چهارمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد اظهار کرد: نزديك به 60 درصد جمعيت استان در شهرستان يزد قرار دارد و بسياري از مباحث خاص تعليم و تربيت نيز در آموزش و پرورش نواحي يك، دو و منطقه زارچ اتفاق مي افتد.

وی افزود: انتظار داريم تا مسئولان استاني در حوزه تعليم و تربيت به شهرستان يزد به عنوان مركز استان توجه ويژه اي داشته باشند تا در سايه همفكري، تعامل و برنامه ريزي بتوانيم مسائل و مشكلات را در اين زمينه مرتفع سازيم.

سالاری با اعلام اينكه فرمانداري يزد تا كنون پيگيري هاي فراواني را براي پرداخت 5 درصد عوارض ساخت و ساز شهرداري ها به آموزش و پرورش را داشته است گفت: در دو سال گذشته حدود چهارميليارد تومان از اين رديف اعتباري توسط شهرداري هاي شهرستان به حساب اداره كل آموزش و پرورش استان واريز شده است.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد بازديد از مدارس شهرستان به ويژه مدارس حاشيه شهر و پيگيري رفع مسائل و مشكلات آنها را يكي ديگر از اقدامات تأثيرگذار شوراي آموزش و پرورش در اين دو سال برشمرد و افزود: در اين زمينه با پيشنهاد مديران آموزش و پرورش به صورت مستمر از مدارس بازديد شده كه برخي از مشكلات با برقراري تعامل بين بخشي ما بين دستگاه هاي اجرايي و يا بهره مندي از كمك خيرين مرتفع شده است.

سالاري در بخشي ديگر از سخنان خود با توجه به دستور كار جلسه مبني بر برگزاري برنامه هاي بزرگداشت مقام معلم در شهرستان يزد اظهار کرد: برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام معلم بايد در خور شأن و كرامت معلمان برگزار شود.

وي ابراز کرد: فعالیت و مشاركت آحاد مردم جامعه جهت اجرای برنامه ها متناسب باشان والای معلم در اين هفته مهم و اثربخش است.

فرماندار يزد همچنين با بيان اينكه برنامه هاي مربوط به اين ايام بايد همراه با خلاقيت و نوآوري همراه باشد افزود: بايد از برنامه‌ها و اقدامات کلیشه‌ای كه در سال‌های گذشته انجام می‌شده است، پرهيز شود و با اجراي برنامه‌های متنوع و خلاقانه در راستاي كيفي سازي برنامه ها حركت كنيم.

سالاري از آمادگی كامل فرمانداری براي همكاري و پيگيري اجراي برنامه هاي بزرگداشت اين هفته خبر داد و تأكيد كرد: بايد زمينه مشاركت را براي فعاليت ساير ادارات و نهادهاي دولتي و غيردولتي بويژه تشكل ها و سازمانهاي مردم نهاد در برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام معلم پر رنگ تر از سال گذشته فراهم آوريم.

انتهای پیام