صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۹۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با بیان اینکه مساجد کشورمان در حوزه مشاوره قرآنی، فعال نیستند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های قرآنی مساجد باید همراه با ارائه نسخه‌های شفابخش برای درمان مشکلات روحی و فکری افراد باشد.

 

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: سیدمحمدمحسن دعایی وضعیت مساجد در حوزه قرآنی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، جلسات قرائت و تفسیر قرآن در مساجد سراسر کشور گسترش خوبی یافته است، هرچند وضعیت جلسات تفسیر قرآن تا نقطه مطلوب، فاصله بسیار دارد.

وی اظهار کرد: مساجد باید کانون گسترش برنامه زندگی برگرفته از قرآن در سطح جامعه و رفع گرفتاری‌های خانوادگی و اجتماعی باشند، اما آیا اکنون چنین است؟ 

 

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی، خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی مساجد در گسترش سبک زندگی قرآنی در جامعه، نیازمند مطالعه، پژوهش و آموزش است که دستگاه‌های مسجدی و فرهنگی باید در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و به وضعیت موجود بسنده نکنند.

دعایی با بیان اینکه نهادهای مسجدی باید مشاوره‌های قرآنی به مردم بدهند، گفت: قرآن، شفای دردها و رنج‌های مردم است، در حالی که امروزه مردم هنگام بروز مشکلات در زندگی‌شان، ابتدا با مساجد برای دریافت مشاوره های دینی مراجعه نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: هر چقدر مساجد در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند، آنگاه مردم به جای مراجعه به مراکز مشاوره‌ای که نسخه‌های فسادآلود غربی برای آنان تجویز می‌کنند، ابتدا به کانون‌های مشاوره دینی مراجعه خواهند کرد.

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با بیان اینکه مساجد کشورمان در حوزه‌ مشاوره‌های فردی و خانوادگی بر مبنای آموزه‌های قرآنی، فعال نیستند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های قرآنی مساجد نباید به قرائت و تفسیر ساده قرآن محدود شود بلکه باید همراه با ارائه نسخه‌های شفابخش برای درمان مشکلات روحی و فکری افراد و حل گرفتاری‌های خانوادگی و اجتماعی باشد.

انتهای پیام