صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۹۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

گروه سیاست و اقتصاد- یک فعال سیاسی و فرهنگی گفت: در سال 97 تمام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی که به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و برای آینده کشور و رفع مشکلات آن دلسوزی می‌کنند، بیشتر به هم نزدیک شوند و با یک وحدت رویه و همبستگی اختلافات‌ خود را به حداقل برسانند.

سید علی نکویی، فعال پیشکسوت سیاسی و فرهنگی در اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان در خصوص دستاوردهای سال 96، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های خوب امسال در رابطه با مسائل سیاسی، انتخابات بود؛ در واقع جامعه دراین دوره از انتخابات با آگاهی بیشتری پیش رفت و جناح‌های سیاسی با یکدیگر متحدتر شدند و می‌توان گفت این انتخابات شبیه انتخابات در دنیا که دو احزاب بزرگ در آن به رقابت می‌پردازند، بود.
وی افزود: در سال 96 در بحث تنظیم بودجه، برای اولین بار در کشور، یک نوع شفاف‌‌سازی انجام گرفت و اطلاعات بودجه در اختیار افراد و رسانه‌ها گذاشته شد و تحلیل‌های متعددی در این خصوص مطرح شد که خود این موضوع قابل توجه و حائز اهمیت است.
رییس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سال 96، توجه به حقوق شهروندی بود، زیرا دولت نیز روی این بحث تاکید داشت، به‌طوری که فضا از حالت بسته گذشته بازتر شده و مردم با حقوق شهروندی خود بیشتر آشنا شدند و فهمیدند که می‌توانند مطالبه‌گرحقوق خود باشند.

نکویی در خصوص ارزیابی خود از سیاست خارجی ایران در سال  96 گفت: در سال جاری ابر قدرت‌ها از جمله امریکا و انگلیس در رابطه با سیاست‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران مخالفت‌هایی داشتند وعمده تصمیم‌گیری‌هایشان، حول محور اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی بود. آن‌ها همچنین در خصوص برجام نیز کارشکنی‌های زیادی کردند.
وی با بیان اینکه مسئولان کشور ما نیز در خصوص برجام مواضع رسمی نظام را مطرح کردند، بیان کرد: همچنین در بحث قدرت دفاعی، سیاست‌گزاران ما در رابطه با این موضوع مذاکره نکردند، زیرا معتقدیم قدرت دفاعی حق ماست و باید آن را تقویت کنیم و کسی حق دخالت در آن ندارد.
وی ادامه داد: سال 96 شاهد نهایت کارشکنی ازسوی قدرت‌های غربی بودیم و بعضا به ضربه‌هایی را هم زدند، چرا که معاملات پولی‌، بانک‌ها، سرمایه گذاری‌های کشور در بعضی موارد به این کشورها بستگی داشت و ما در این موارد با مشکلاتی مواجه شدیم و همچنین تحریم بعضی از شرکت‌ها، سبب ایحاد مشکلاتی در کشور شد.
وی در رابطه با مسائل اقتصادی در سال 97، گفت: دولت در این زمینه جهش‌های بزرگی در سال 96 داشت و از قبل آن بسیاری از مشکلات کارخانه‌های بزرگ حل شد، البته بخش زیادی از این مشکلات هنوز پابرجاست.
نکویی تصریح کرد: انتظار می‌رود در سال 97 تمام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی که به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و برای آینده کشور و رفع مشکلات آن دلسوزی می‌کنند، بیشتر به هم نزدیک شوند و با یک وحدت رویه و همبستگی اختلافات خود را کم کنند. البته این به معنای آنکه که افراد و جریان‌های سیاسی از نگاه و دیدگاه‌های خود چشم پوشی کنند، نیست؛ بلکه منافع ملی را برمنافع حزبی و گروهی ترجیح دهند، زیرا توجه به منافع ملی در اتحاد و همبستگی جریان‌های سیاسی تأثیرگذار است.

انتهای پیام