صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۵۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

گروه سیاست و اقتصاد- امام‌جمعه اصفهان گفت: بسیاری از مطالبی که در تلگرام و فضای مجازی نوشته می‌شود، انتقاد نیست، بلکه غیبت و برای تخریب است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند مال و فرزندان شما می‌توانند فتنه ایجاد کنند و سبب دوری انسان از خداوند شوند. منظور از فتنه، امتحان و آزمایش الهی است؛ یعنی مال و فرزند می‌تواند باعث انحراف انسان از مسیر حق شود.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند فرزند سه حق بر والدین خود به ویژه پدر دارد؛ نخستین حق فرزند، انتخاب مادر خوبی می‌باشد که پدرش برای او انتخاب می‌کند، دومین حق انتخاب نام خوب و مناسب برای او و سومین حق هم تربیت دینی و الهی است.

وی ادامه داد: بعضا فرزندان در امور درسی خوب تربیت می‌شوند اما برخی والدین در تربیت دینی آن‌ها ضعف دارند.

 امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اکنون غیبت در جامعه و به خصوص در فضای مجازی زیاد شده است، گفت: بسیاری از مطالبی که در تلگرام و فضای مجازی نوشته می‌شود، انتقاد نیست، بلکه غیبت و برای تخریب است.

 آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: انتقاد یک عمل مفید و ارزشمند است که باید به خود شخص گفته شود، اما اگر این نقد به کس دیگری گفته شود، دیگر انتقاد نیست، بلکه غیبت است، غیبت کردن نیز جزء گناهان کبیره محسوب می‌شود.

 وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تعرض به حریم مردم و دیگران در پیام‌رسان‌های داخلی حرام شرعی است و کسی حق ندارد اسرار مردم را فاش کند.

 امام‌جمعه اصفهان با اشاره به فرارسیدن مبعث پیامبر بزرگ اسلام(ص)، گفت: پیامبر(ص) برای عدالت، اتحاد انسان‌ها و رفتار خوب نسبت به یکدیگر مبعوث شدند؛ مکارم اخلاق به معنای ایثار، گذشت و بخشش است که باید سرلوحه زندگی‌مان قرار گیرد.

 وی در ادامه با اشاره به کم آبی مشکلات کشاورزان اصفهانی،تصریح کرد: به عنوان کسی که همواره طرفدار کشاورزان بوده و هستم، اما باید بگویم که به آن‌ها حق نمی‌دهیم در اعتراض‌ها شرکت کنند، زیرا در این اعتراض‌ها شعار‌هایی که معتضرین می‌دهند، مشخص می‌کند که هدف‌شان آب نیست و به نوعی می‌خواهند شیطنت کنند. اما این کار از سوی کشاورزان متدین و انقلابی اصفهان انجام نمی‌شود؛ یعنی کسانی که چنین شعارهایی می‌دهند، کشاورزان مومن و متدین اصفهانی نیستند.

 وی گفت: کمک‌های نقدی به کشاورزان شده و قرار است از خلیج فارس آب بیاورند، اما این اقدامات سال‌ها طول می‌کشد و باید صبر کرد.

 امام جمعه اصفهان به 29فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: 29فروردین‌ماه سال 58، زمزمه‌هایی برای انحلال ارتش و تأسیس ارتش جدید مطرح شد، اما امام خمینی(ره) اجازه این کار را ندادند. ارتش در جنگ تحمیلی حضور فعال و موثر داشت و تاکنون نیز پیوند خود را با سایر قوای مسلح از جمله بسیج و سپاه حفظ کرده است.

انتهای پیام