صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۸۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
در راستای اتصال به بازار طرح توسعه مشاغل خانگی انجام گرفت؛

گروه اجتماعی- در راستای اتصال به بازار طرح توسعه مشاغل خانگی امروز 3 اردیبهشت با حضور ریاست و مدیر اجرای طرح توسعه اشتغال مشاغل خانگی جهاددانشگاهی واحدکردستان در دفتر فروشگاه اینترنتی کوردکالا انجام گرفت.

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان امروز، سوم اردیبهشت ماه در جلسه انعقاد تفاهم نامه جهاددانشگاهی با فروشگاه اینترنتی کورد کالا با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در راستای اتصال به بازار بیشترین فعالیت را با فروشگاه های اینترنتی انجام می‌دهند، اظهار کرد: فروشگاه اینترنتی کورد کالا می‌تواند در زمینه اشتغال این دیار نقش بسزایی داشته باشند و برای این مهم باید کورد کالا بیشتر معرفی شود.
وی با بیان این مهم که فروشگاه‌های اینترنتی در بحث ارائه مواد خوراکی با مشکل مواجه خواهد شد، افزود: مواد خوراکی باید در یک پروسه بهداشتی با مجوز علوم پزشکی انجام گیرد تا فروشگاه های اینترنتی در این زمینه بدون هیچ مشکلی فعالیت کنند.
سهراب نژاد هدف اصلی انعقاد این تفاهم‌نامه بر طرف کردن مشکل بیکاری در جامعه است، بیان کرد: امروزه بیکاری در جامعه به عنوان یک معضل قرار گرفته است و هرکدام از ما به نوعی در بحث ایجاد اشتغال فعالیت می‌کنیم و امیدواریم در آینده گام‌های مؤثری برداریم.
در ادامه این نشست شاهو احمد، مدیر فروشگاه اینترنتی کورد کالا با اشاره به اینکه این فروشگاه در بحث فروش و معرفی صنایع دستی استان کردستان فعالیت می‌کند، اعلام کرد: نمونه کارهای هنرمندان صنایع دستی استان کردستان از طریق فروشگاه اینترنتی کوردکالا خریداری و از طریق سایت به معرض نمایش و به فروش خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه ایده‌ این کار در سال 89 ایجاد شده است، عنوان کرد: با توجه به فعالیت فروشگاه اینترنتی کورد کالا در قالب تجارت الکترونیک دیگر مرزی برای فروش اجناس وجود ندارد و این فروشگاه در هر شرایطی مشتری‌های خاص خود را دارد.
احمدی با اشاره به اینکه پر فروش‌ترین جنس این فروشگاه کلاش(پاپوش کُردی) است، بیان کرد: تولیدکنندگان استان کردستان قدرت تولید انبوه ندارند و هنوز ایده‌های جدیدی در تنوع ساخت ندارند و در کنار این مهم باید گفت یک بسته بندی استاندارد برای محصولات در استان هنوز وجود ندارد.
مدیر فروشگاه اینترنتی کورد کالا یادآور شد: صنایع دستی استان کردستان با توجه به اینکه تولید انبوهی ندارد مبلغی که به محصول ما تحویل می دهد با مبلغ مشتری تفاوت آنچنانی ندارد.
انتهای پیام