صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۵۸۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

گروه فرهنگی ـ مجموعه اشعار آیینی محمدتقی عزیزیان، شاعر لرستانی با موضوع عاشورا و انتظار در قالب‌های مثنوی و غزل با عنوان «گُل‌ها همه داوودی‌اند» منتشر شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، کتاب «گُل‌ها همه داوودی‌اند» مجموعه اشعار آیینی از محمدتقی عزیزیان سرشار از مفاهیم مذهبی مانند عاشورا و انتظار است که در قالب‌های مثنوی و غزل سروده شده است.
این کتاب توسط انتشارات سوره مهر و با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری سوره لرستان، دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری، در سال 1397 چاپ و منتشر شده است.
اشعار این کتاب در قالب های غزل، مثنوی، رباعی، دوبیتی و یک ترکیب بند عاشورایی سروده شده‌اند.
استفاده از واژگان و ترکیبات نو، پیوند ملموس و محسوس بین ابیات به‌دلیل استفاده از زبان روایی، بهره‌گیری از آرایه‌های ادبی مانند؛ تشخیص، تشبیه و تکرار که باعث موسیقی درونی در کلام شده است از نظر ساختار و به‌کارگیری مضامینی مانند شهادت و شهادت‌طلبی، توجه به نمادها و ارزش‌های دینی و مذهبی مانند عاشورا، انتظار، جهاد، مقاومت و ایثار از نظر محتوایی، ازجمله ویژگی‌های اشعار این کتاب است.
در قسمتی از کتاب آمده است: «ناگهان بغض علی ریزش باران در چاه/پاره‌های جگرمردی و طوفان در چاه/کوچه‌های شب و شهری که پُر از ظلمت بود/شرح می‌داد غم غربت انسان در چاه/سال‌ها پیش زمین بر تن خود می‌لرزید/گریه می‌کرد کسی با دل ویران در چاه/ذهن دنیا که تو را خوب به خاطر دارد/لحظه زل زدن چشم یتیمان در چاه/چند وقتی است تو آغاز غزل‌ها هستی/اول این غزلی نیز و پایان در چاه».
از محمدتقی عزیزیان، تاکنون بیش‌از 40 عنوان کتاب شعر، داستان و خاطره، در حوزه ادبیات پایداری چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام