صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۳۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

گروه اجتماعی- مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه نشده است.

کوروش سلیمی در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: جان بخشیدن به دیگران در آموزه‌های دینی ما تاکید فراوان شده و یکی از مصادیق بارز آن اهدای عضو است.
وی ادامه داد: طبق تعالیم اسلامی پاداش و کیفر اعمال دنیوی انسان به روح او وارد می‌شود نه به جسمش؛ بنابراین آنچه از انسان مهم است، روح اوست و جسم و کالبدش اهمیتی ندارد.
این مسئول افزود: اهدای عضو جدا از بخشش نیست و نوعی ایثار محسوب می‌شود و ثواب اخروی آن تا همیشه برای فرد اهداکننده جاری خواهد بود.
سلیمی گفت: هر چند طی سال‌های اخیر دیدگاه عمومی در مورد اهدای عضو تغییر کرده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه فاصله زیادی داریم.
مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سالانه تنها 900 مورد اهدای عضو در کشور انجام می‌گیرد که این آمار در مقایسه با امکان بالقوه اهدای عضو بسیار پایین است.
وی گفت: بدون شک حتی اگر خانواده نیمی از این افراد مرگ مغزی شده به اهدای عضو عزیزانشان رضایت دهند، تعداد افراد منتظر برای پیوند عضو به میزان قابل توجهی کم می‌شود.
این مسئول بیان کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه دارند بنابراین باید بیش از پیش نسبت به این موضوع حساس باشند تا با هدایت افراد به سمت این کار خداپسندانه زمینه نجات جان بیماران را فراهم و جلوی داغدار شدن خانواده های زیادی را بگیرند.
انتهای پیام./