صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۶۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
امام جمعه زنجان:

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: راه‌حل خروج از وضعیت اقتصادی کشور، توسل به آمریکا نبوده بلکه توجه به دانش بومی و اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: هشتم تیرماه سالروز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی است و در دوران هشت سال دفاع‌مقدس، صدام وقتی دید توان مقابله با نیروهای ایرانی را ندارد، به استفاده از سلاح شیمایی روی آورد. 
 
وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ شرکت برای برنامه‌های شیمیایی در کشور آلمان جهت حمایت از صدام ایجاد شده بود ادامه داد: این درحالی است که این کشور در دوران هشت سال دفاع‌مقدس، رزمندگان شیمایی ایرانی را با هزینه رایگان می‌پذیرفت که بعدها کاشف به عمل آمد که این اقدام برای بررسی آثار سلاح‌های شیمایی بود که در جنگ هشت ساله در اختیار صدام قرار داده بودند. 
 
خطیب نمازجمعه زنجان یادآور شد: هشتم تیرماه سالروز شهادت محدث بزرگ و عالیقدر اسلام حضرت عبدالعزیز حسنی است که مرقد مطهر این عالم بزرگوار در شهر ری واقع شده است که ثواب زیارت این مجتهد عالیقدر و فرزند امام معصوم (ع) برابر با زیارت سیدالشهدا (ع) است. 
 
امام جمعه زنجان گفت: ۱۱ تیرماه سال ۶۱ شهادت چهارمین شهید محراب آیت‌الله صدوقی است، وی مجتهد وارسته و یار امام راحل بود که توسط منافقین در ۱۱ تیرماه به شهادت رسید و از وی آثار ارزشمندی به یادگار مانده است.
 
وی با اشاره به اینکه 12 تیرماه سالروز افشای حقوق بشر آمریکایی است تصریح کرد: پرونده آمریکا در رابطه با دنیا و همین‌طور ایران سیاه است. این کشور در طول دوران دفاع‌مقدس و با فراخوان سایر کشورها، سردشت ایران را مورد حمله شیمایی قرار داد.
 
آیت‌الله خاتمی همچنین هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس ایران را از جمله اقدامات ننگین آمریکا در مقابل ایران بوده برشمرد و گفت: جنایات شیطان بزرگ تنها به این دو حادثه ختم نشده، بلکه می‌توان به انجام ترور شخصیت‌های انقلابی و سایر اقدامات مهم اشاره کرد. 
 
وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی جز به راه انداختن ظلم و کشتار در جای‌جای دنیا نیست یادآور شد: ، مقام معظم رهبری همواره ملت ایران را به شناخت دشمن به‌خصوص حقوق بشر آمریکایی توصیه کرده‌اند. اگر بنا بر تسلیم شدن ملت ایران در برابر آمریکا بود، انقلاب نمی‌کردیم، ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا درس مهمی است که ملت ایران از مکتب اسلام و عاشورا فراگرفته که وعده الهی در پیروزی آن است. 
 
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: راه‌حل مقابله با آمریکا هم‌صدایی و هماهنگی سران سه قوه در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی است.
 
وی افزود: راه‌حل خروج از وضعیت اقتصادی کشور، توسل به آمریکا نیست، فرمول نجات اقتصادی ایران، اقتصاد مقاومتی، دانش بومی، توان داخلی، تحقق مصرف درست، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره است.
 
انتهای پیام