صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۶۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

گروه فرهنگی- رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه آذربایجان‌غربی به لحاظ گردشگری و تاریخی دارای پتانسیل‌قوی است، گفت: زمینه پیشرفت و رشد را باید برای این استان فراهم نموده و زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی آذربایجان‌غربی را تقویت کنیم.

هادی جعفری‌نژاد رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هدف از بازدیدها تقویت زیرساختهای فرهنگی، اجتماعی و علمی آذربایجان غربی بوده و تا جایی که بودجه اجازه می‌دهد به زیرساختهای استان کمک خواهیم نمود و پروژه های نیمه تمامی که برای تکمیل نیاز به بودجه دارد را در صورت امکان اعتبار تخصیص می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه فرهنگی، گردشگری و ورزش فعالیت نموده و به پروژه های این حوزه در حد توان نظارت و کمک خواهیم کرد.

جعفری نژاد به شهرستان های مورد بازدید استان اشاره کرد و افزود: هیئت همراه هرکدام به قسمتی از استان برای بازدید رفتند و از تکاب و شاهیندژ و مهاباد بازدید به عمل آورده واز پروژه هایی همچون مسجد سلیمان، ورزشگاه مهاباد، سایتهای تاریخی و گردشگری، بافت تاریخی و شهربازی‌ارومیه، مسجد جامع ارومیه، بنای سه‌گنبد ارومیه بازدید نمودیم.

وی به دلایل بازدید از استان اشاره کرد و یاد آور شد: استان هایی که ظرفیت و پتانسیل گردشگری و تاریخی داشته و ظرفیت رشد و پیشرفت را دارند و تاکنون محدودیت و مشکلاتی برای رشد و شکوفایی آن‌ها وجود داشته در اولویت بازدید و اختصاص بودجه قرار دارند تا بتوانیم محدودیت ها را از بین برده و زمینه شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر این استان ها را در تمامی حوزه ها شاهد باشیم.

رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پنج استان کردستان، خوزستان، آذربایجان‌غربی، ایلام و سیستان و بلوچستان بعنوان استان های منتخب انتخاب شده اند.

جعفری نژاد تصریح کرد: برخی از این پروژه ها استانی و برخی دیگر پروژه های ملی بوده که در سطح ملی تعریف شده و اعتباراتی برای آن ها در نظر گرفته شده است و سعی می‌شود هم در حوزه تخصیص و هم در حوزه پیش بینی اعتبار برای سال آینده و تکمیل آن‌ها کمک کنیم تا بتوان هرچه سریعتر از این پروژه ها بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام