صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۹۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

گروه اجتماعی ــ فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌شمالی از افزایش ۸۸ درصدی تجمع‌های غیرمجاز در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علیرضا مظاهری، فرمانده نیروی انتظامی استان 25 مرداد در بازدید از خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا مستقر در جهاددانشگاهی اظهارکرد: تجمع های غیر مجاز بیشتر به دلیل گرانی ها، مطالبات کارگری، کشاورزی و کمبود آب در روستاها است.
وی با بیان اینکه سهم بیشترین تجمع‌ها در رابطه با آب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی بوده، ادامه داد: با توجه به اهمیت آب در بخش کشاورزی باید همه روستائیان قانع باشند زیرا همان طور که بالای روستا خواهان آب بوده پایین روستا نیز برای آبیاری زمین های خود نیازمند آب هستند.
مظاهری با ذکر اینکه نباید زیاده خواه باشیم، یادآورشد: باید در بحران آب مصرف را به گونه ای مدیریت کنیم که همه افراد بتوانند از این نعمت استفاده کنند.
وی با تقدیر از مردم به دلیل بی توجهی به فراخوان‌های معاندان نظام، افزود: با توجه به اینکه دشمنان به دنبال بهانه‌های مختلف برای انتشار فراخوان تجمع‌های غیر مجاز هستند در این راستا از مردم خراسان‌شمالی کمال تقدیر و تشکر را دارم که نسبت به این فراخوان ها بی توجه بوده و پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.
مظاهری با اشاره به روز خبرنگار، یادآورشد: امروز قدرت رسانه‌ها در جوامع مختلف انکار ناپذیر بوده که خوشبختانه در خراسان‌شمالی به دلیل تعامل بسیار خوب رسانه‌ها با نیروی انتظامی مشکل خاصی وجود نداشته و امنیت پایداری داریم.
دکتر رضا شاهین فر، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی نیز با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با نماد فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در راستای اهداف نظام و برنامه های مقدس حرکت می کند، ادامه داد: این نهاد همواره طی این سال ها اولین حرکت ها و اولین تاسیس ها را داشته است.
شاهین فر اظهار کرد: رویان، مرکز درمان ناباروری، ساخت دکل های حفاری نفت در خاورمیانه و تمام فرستنده های قوی و پرقدرت رادیویی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی بوده است.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ نیز اقدامات خوبی انجام داده که راه اندازی خبرگزاری بین المللی ایسنا و خبرگزاری ایکنا و مرکز معتبر افکار سنجی دانشجویان ایران ایسپا از جمله این اقدامات بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این مجموعه آموزش های تخصصی را به تمامی افراد ارائه می دهند، گفت: جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی از سال ۱۳۸۳ راه اندازی شده است و هم اکنون چند مرکز آموزشی تخصصی دارد.
وی در ادامه از راه اندازی اولین مرکز ناباروری در خراسان‌شمالی که با مشارکت جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی استان در آینده نزدیک انجام می‌شود، خبر داد.
شاهین فر اظهارکرد: درحال حاضر جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان درعرصه آموزشی در دو سطح مقطع دار و کوتاه مدت به فعالیت می پردازد که هم اکنون در خراسان شمالی خدمات آموزشی این نهاد در چهار مرکز و ۷۰۰ کدرشته با ارائه گواهینامه های معتبر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این نهاد از سنین مهد کودک تا بازنشستگی برای افراد دارای دوره های آموزشی بوده، یادآورشد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد دوره‌های کارکنان دولت در استان توسط جهاددانشگاهی برپا می‌شود.
شاهین فربا اشاره به لزوم گذراندن دوره های خانواده سلامت برای زوج ها جوان، عنوان کرد: در ابتدا هر زوجی که ازدواج می‌کند باید در دوره‌های آموزشی کسب مهارت های زندگی تحت عنوان «خانواده سالم» جهاددانشگاهی که با مشارکت دادگستری برگزار می‌شود شرکت کند.