صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۵۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

گروه اجتماعی – امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از زمینه‌های گسترش فعالیت‌های قرآنی در صومعه‌سرا وجود موقوفات قرآنی است، گفت: اکثر نیات موقوفات صومعه‌سرا جهت‌گیری توسعه فعالیت‌های قرآنی دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری، امام جمعه صومعه سرا امروز، 20 شهریورماه در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان، اظهار کرد: صومعه‌سرا ظرفیت‌های خوبی در حوزه قرآنی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید فعالیت قرآنی را در این شهرستان گسترش دهیم، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان صومعه‌سرا به برگزاری جلسات قرآنی در این شهرستان کمک کند.

‌راشدی‌نوری با بیان اینکه یکی از زمینه‌های گسترش فعالیت‌های قرآنی در صومعه‌سرا وجود موقوفات قرآنی است، گفت: اکثر نیات موقوفات صومعه سرا جهت‌گیری توسعه فعالیت‌های قرآنی دارد.

امام جمعه صومعه سرا با تاکید بر اینکه قرآن جاذبه دارد و مردم را جذب می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما تفسیر قرآن مغفول مانده و باید تلاش‌های جدی برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن صورت گیرد.

راشدی‌نوری‌ بر بهره‌گیری از کمک‌های مردمی در توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی و نوسازی بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت: مردم اگر نتیجه کمک‌های خود را در بقاع متبرکه ببینند رغبت بیشتری برای کمک به بقاع متبرکه و مساجد پیدا می‌کنند.

وی افزود: اتفاقی باید بیافتد این است که استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مساجد و بقاع متبرکه منحصر به ایام خاصی نباشد، بلکه باید همواره در طول هفته مورد بهره برداری قرار گیرند.

امام جمعه صومعه سرا به فرارسیدن ایام محرم اشاره و اظهار کرد: باید تلاش شود با کمک روحانیون و مبلغان، ارزش‌های عاشورا برای مردم بیان شود.

وی همچنین گفت: دشمن درصدد خدشه دار کردن معارف مکتب عاشوراست و در این زمینه برنامه‌های خود را بر تهی کردن مراسم عزاداری از شعور و تنها پرداختن به شور متمرکز نموده است.

‌راشدی‌نوری همچنین خواستار تشکیل ستاد رسیدگی به مساجد در شهرستان‌ها شد و گفت: تشکیل این ستاد باعث می‌شود تا نهادهای دخیل در امور فرهنگی در به صورت متحد در تدبیر امور مساجد نقش داشته باشند.

انتهای پیام