صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

گروه اجتماعی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فرهنگ متعادل و با اصالت به حاشیه و فراموشی رفته، به دنبال ایجاد شرایطی برای رشد یک فرهنگ متعادل و متناسب با ارزش‌های اصیل هستیم.


به گزارش ایکنا از مازندران ظهر امروز 18 مهرماه محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن بازدید از فعالیت های جهاد دانشگاهی، با واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران دیدار کرد.
در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: انسان باید ارزش خود را بداند و خود را سرگرم مسائل حاشیه‌ای زندگی نکند.
وی با بیان اینکه فرهنگ متعادل و با اصالت به حاشیه و فراموشی رفته است، افزود: در حوزه فرهنگ به دنبال این هستم تا شرایطی را برای رشد یک فرهنگ متعادل و متناسب با ارزش‌ها و با اصالت ایجاد کنیم.
شالویی تصریح کرد: انسان باید تلاش کند و به ارزش‌هایی که می‌خواهد دست یابد اما نباید برای رسیدن به جایگاه مادی و اجتماعی، اخلاق را زیرپا گذارد و با نفی دیگران خود را به اثبات برساند.
وی با بیان اینکه غبطه خوردن خوب است اما حسادت در اسلام تقبیح شده است، افزود: ما نباید بگوئیم چرا فلانی از نعمتی برخوردار است بلکه باید بگوئیم ما هم تلاش می‌کنیم تا خداوند، ما را مشمول آن موهبت کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا در حوزه فرهنگی جامعه با ایجاد روحیه امید و نشاط، قناعت، قانع بودن و خرسندی موفق عمل کنیم.

مردم نگرانی آینده‌ی نیامده را برخود تحمیل نکنند
وی افزود: نباید مردم نگرانی آینده‌ای را که نیامده برخود تحمیل کنند؛ بسیاری از افرادی که از مشکلات جامعه اظهار نگرانی می‌کنند شاغل و حقوق مکفی دارند و باید جامعه را به سمت قناعت، نشاط و شادابی پیش ببریم.
شالویی عنوان کرد: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نباید نداشتن اعتبارات را بهانه کرد در حالیکه ما در تاریخ شخصیت‌های همچون مولوی، سعدی و حافظ را داریم که فعالیت فرهنگی‌شان از یک دستگاه فرهنگی نیز موثرتر بوده است.

در ابتدای این دیدار رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: یکی از موضوعات مهم استان مازندران، رسانه‌های آن است که برای افزایش اثرگذاری در توسعه استان به همدلی و همراهی بیشتر نیازمندند.
وی افزود: جهاد دانشگاهی با پذیرش مسئولیت کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی استان ضمن فعال کردن پنج کمیته از جمله کمیته توسعه رسانه ای، نسبت به تعریف نقش رسانه ها در فرآیند توسعه استان اقدام کرده است.

جهاد دانشگاهی مصمم در پیگیری کارگروه توسعه رسانه‌ای
عبدالهیان تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با برگزاری پنج نشست کمیته توسعه رسانه‌ای استان، تلاش کرده است تا رسانه‌ها را بر موضوعات مشترک که منجر به توسعه استان می‌شود به هم نزدیک کند و مصمم است تا در آینده با جدیت این موضوع را پیگیری کند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: حوزه فرهنگی بسیار وسیع است و جهاد دانشگاهی در موضوع توسعه فرهنگی استان آنچه که در توان دارد برای کمک به حوزه فرهنگ مضایقه نخواهد کرد.

در پایان این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با اهدای یک جلد کتاب از واحد عبدالهیان مسئول خبرگزاری های ایکنا و ایسنا تقدیر کرد.

انتهای پیام