صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۰۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

گروه اجتماعی - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که هیچ محدودیتی برای حمایت از کالاهای داخلی نداریم، گفت: هر کجا که قوانین و مقررات تسهیل‌گر متناسب با شرایط روز کشور نباشد، دولت برای رفع مشکلات آن‌ها اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ عصر روز گذشته، 17 آذرماه در جمع تولیدکنندگان و صنعتگران آذربایجان‌شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، با بیان این‌که هیچ محدودیتی برای حمایت از کالاهای داخلی نداریم، گفت: هر کجا که قوانین و مقررات تسهیل‌گر متناسب با شرایط روز کشور نباشد، دولت برای رفع مشکلات آن‌ها اعلام آمادگی کرده است.

وی با تأکید بر ادامه فعالیت واحدهای تولیدی داخلی در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های کنونی افزود: ادامه حیات و فعالیت واحدهای تولیدی - صنعتی، به یقین حلال مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری است، موضوعی که مقام معظم رهبری هم در بیاناتشان بارها و بارها بر حفظ وضع موجود و رفع مشکلات تاکید دارند.

رحمانی، مشارکت و همراهی صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را در تحقق این مهم و پیشبرد کشور برای عبور از بحران‌ها و تحریم‌ها بسیار مهم برشمرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به واگذاری اختیارات وزارت صمت به استان‌ها و مسئولان محلی گفت: مسئولان استانی باید به دور از بروکراسی و دوندگی‌های زائد اداری، تا جایی که ممکن است همراه تولیدکنندگان و صنعتگران باشند و آنان را در گردش چرخ‌های اقتصادی کشور یاری کنند.

وی به راه‌اندازی سامانه شناسایی ظرفیت‌های تولید ملی برای نخستین بار در کشور هم اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، متوجه شدیم بخشی از صنایع ما به علت نبود نقدینگی از ادامه فعالیت باز مانده‌اند، از این رو با راهکارهای لازم و تأمین منابع، آن‌ها را به چرخه تولید بازمی‌گردانیم.

رحمانی افزود: ضمن این‌که در سایه راه‌اندازی این سامانه، بسیاری از واحدهای تولید کوچک هم در استان‌های مختلف کشور شناسایی شد و با واگذاری اختیار به استان‌ها، درصددیم مشکلات همین واحدهای کوچک را هم حل کرده و از رکود و تعطیلی آن‌ها جلوگیری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تکمیل طرح‌های ناتمام را از دیگر اولویت‌های وزارت صمت اعلام کرد و افزود: از مجموع 15 هزار طرح تولیدی - صنعتی در دست اجرا، 740 طرح بالای 60 درصد پیشرفت دارد و در صورت بهره‌برداری از آن‌ها، 20 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد.

رحمانی همچنین به پیشرو بودن آذربایجان‌شرقی از جمله تبریز در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد و افزود: خطوط تولید این استان باید همچنان با سرعت و شتاب در گردش باشد و لازم است برای تأمین مایحتاج کارخانه‌ها، با کشورهای همسایه مراوده کرد تا مواد لازمِ آن‌ها از این کشورها وارد شود.

انتهای پیام