صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۰۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

گروه اجتماعی - مدیر حوزه‌های علمیه کشور از طراحی ۲۰۰ رشته در راستای اسلامی‌سازی علوم اجتماعی و انسانی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، عصر روز گذشته، 17 آذر در مراسم معارفه مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ رشته و مقطع مرتبط با علوم اجتماعی و انسانی طراحی‌شده است، اظهار کرد: باید خود را در قبال علوم انسانی و اجتماعی مسئول بدانیم، زیرا در حال حاضر علومی وجود دارد که به آن‌ها پاسخ نداده‌ایم؛ لذا این امر اهمیت دارد که حوزویان و فعالان فرهنگی به این مقوله نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

اعرافی با تاکید بر اینکه عموم حوزه‌های سراسر کشور فراتر از کار جناحی و سطحی است، افزود: این به آن معنا نیست که نباید عمق سیاسی و راهبرد عمیق سیاسی را در حوزه‌های علمیه داشته باشیم از سوی دیگر با این سرعت زیاد تحولات در دنیا باید بپذیریم که حوزه و دانشگاه نمی‌توانند تمدنی و بین‌المللی نباشند.

اعرافی  با بیان اینکه سیاسی بودن حوزه‌های علمیه و دغدغه‌مندی در مقوله نگرش سیاسی یک ضرورت است، بیان کرد: حوزویان به مقوله اخلاق توجه ویژه‌ای باید داشته باشند که این حلقه مفقوده علوم انسانی غربی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در کنار مطالبه‌گری و نقادی باید در زمینه مسائل فرهنگی در جامعه پاسخگو و درمانگر نیز باشند، متذکر شد: امروز حوزه‌های علمیه باید دارای سابقه علمی ممتاز و برجسته باشند، که در این راستا رویکرد حوزه‌های علمیه ارتقای کیفی حوزویان است زیرا امروز باید دانش محوری و تولید فکر در حوزه‌ها در زمره اولویت‌ها محسوب شود.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد تقدیر و حجت‌الاسلام رستمیان به عنوان مدیر حوزه علمیه استان سمنان منصوب شد.

انتهای پیام