صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۲۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
سلیمانی دشتکی:

گروه اجتماعی - استاندار ایلام گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از برنامه‌های ثابت دولت تدبیر و امید در استان ایلام است.

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام روز گذشته بیست و چهارم آذرماه در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان از خانواده‌های شاهد و ایثارگر به‌عنوان حافظان اصلی نظام و کشور یاد و اظهار کرد: امروز جمهوریت و اسلامیت نظام خاری در چشم کشورهایی است که نه مردم‌سالاری را به معنای واقعی برمی‌تابند و نه توان تحمل دین رهایی‌بخش اسلام را دارند چون سخت اسیر مصائب و مشکلات خود هستند.
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران نظام طاغوت و استبداد تغییر کرد و کشور دگرگون شد، ادامه داد: تغییراتی که انقلاب اسلامی در کشور به‌وجود آورد منافع کشورهای استبدادگر و استعمارگر را به خطر انداخت و این مهم عامل دیگر خصومت‌های آنان با کشور و ملت ما است.
استاندار ایلام شکل‌گیری انقلاب اسلامی در شرایط و اقتضائات آن زمان را معجزه قرن نامید و گفت: برای به ثمر نشستن این انقلاب و دوام آن هزاران شهید داده‌ایم و همه باید پایبند و متعهد به خون شهدا باشند.
سلیمانی با تاکید بر اینکه استان ایلام در ایثار و فداکاری و شهادت‌طلبی پیشگام بوده و در 8 سال جنگ تحمیلی دین خود را به آب و خاک و کیان این سرزمین ادا کرده است، بر حفظ دستاوردهای دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: باید دستاوردهای معنوی چون فرهنگ شهادت و ایثارگری و از خودگذشتگی آن دوران حفظ شود و هم آثار برجای مانده از دوران جنگ را به‌عنوان یادبود دوران استقامت و پایداری حفظ کرد.
وی تأکید کرد: یک پای ثابت برنامه‌های دولت در استان تکریم خانواده شهدا و ایثارگران بوده است و در این ایام دیدارهای متعددی انجام گرفته است.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه دشمن جنگ روانی و اقتصادی شدیدی علیه ملت بزرگ ایران به راه انداخت اما امروز با اتحاد و وحدت آحاد مختلف مردم و مسئولان نقشه شوم آنان با شکست مواجه شده است.
وی به تلاش و تکاپوی مسئولان استان در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم اشاره و تصریح کرد: امروز تلاش‌های بسیار خوبی در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها و ... انجام شده است که ان‌شاءالله با به ثمر رسیدن آن‌ها تحول مثبت و خوبی در استان ایجاد خواهد شد.
استاندار ایلام در ادامه به رعایت قانون 25 درصد استخدام‌ها برای خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها باید سهم 25 درصد اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران رعایت کنند و اگر این مهم انجام نشده است درپی جبران آن برآیند‌.
وی در ادامه با انتقاد از رویه برخورد برخی مناطق درخصوص نحوه نگرش به مسئله اشتغال، گفت: وقتی کارخانه یا پروژه‌ای در یک منطقه ایجاد می‌شود باید اولویت اشتغال با آن منطقه باشد اما این به معنای انحصار اشتغال صفر تاصدی در آن منطقه نیست.
سلیمانی تاکید کرد: وقتی یک پروژه با اعتبارات ملی و استانی در یک منطقه ساخته می‌شود نمی‌توان گفت که صد در صد اشتغال‌زایی منحصر به آن منطقه است و یک مسئول شهرستانی و یا استانی، مسئول همه شهرستان و استان است و صرفا مسئول یک منطقه خاص نیست و باید نگاه فرابخشی داشته باشد.
وی در پایان به کنگره بزرگ شهدا در استان اشاره کرد و گفت: کار بزرگی در استان در حال انجام است و آن کنگره بزرگ شهدا در استان است و می‌طلبد که همه دستگاه‌ها و نهادها و مردم دست در دست هم بگذارند تا به بهترین شکل ممکن این کار مهم صورت پذیرد که می‌تواند در تمام ابعاد برای استان باعث خیر و برکت شود و آن یادآور سلحشوری مردمان بزرگ ایلام در دفاع از دین و سرزمین خود است.
انتهای پیام