صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

گروه فرهنگی ـ فرمانده سپاه لرستان با بیان این‌که تعمیق روحیه انقلابی و حماسی از طریق موسیقی محقق شده و به جوانان منتقل می‌شود، گفت: جلوگیری از تفرقه و اتحاد بین قومیت‌ها در اوایل انقلاب به تاکید بر محتوای سرودهای حماسی شکل گرفت‌.

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج که شب گذشته، ۲۷ دی‌ماه در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، در سخنانی به ارزش کار بسبج هنرمندان کشور در ترویج موسیقی حماسی و آواهای انقلابی اشاره و با ذکر این مطلب که تعمیق روحیه انقلابی و حماسی هم از طریق موسیقی محقق شده و به جوانان منتقل می‌شود، گفت: جلوگیری از تفرقه و اتحاد بین قومیت‌ها در اوایل انقلاب به تأکید بر محتوای سرودهای حماسی شکل گرفت‌.

وی موسیقی و آواهای انقلابی را از عوامل هنری تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: برگزاری این جشنواره به میزبانی لرستان موجب شد تا شاهد نقطه عطف آشتی حزب‌اللهی‌ها، انقلابیون و پاسداران با موسیقی تعالی‌بخش باشیم.

کشکولی موسیقی حماسی و آواهای انقلابی را به دور از لهو و لعب دانست و با ذکر این مطلب که سرودهای حماسی نقش تسریع کننده در دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی ایران داشتنند، ادامه داد: سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با هنری برگفته از هنر انقلابی، فرهنگ‌ها و آرمان‌‌های انقلاب را در جامعه نهادینه کرد.

فرمانده سپاه لرستان به وجود موسیقی حماسی در مراسم جشن و سرور اشاره کرد و افزود: اوج شادی و نشاط را باید در موسیقی حماسی و آواهای انقلابی یافت‌.

وی به پیشینه تاریخی لرستان در عرصه سرودهای حماسی و آوازهای انقلابی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که در رژیم پهلوی هم بیش از ۹۰ درصد موسیقی ما ارزشی و حماسی بود، افزود: می‌بایست جایگاه و  سهم خود را از موسیقی در سطح استان و منطقه باید بگیریم.

انتهای پیام