صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۲۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ شهردار خلخال بیان کرد: شهرداری خلخال در یک اقدام خداپسندانه و ابتکاری و در جهت حمایت از حقوق حیوانات، اقدام به ساخت و نصب ۵۰ آشیانه برای پرندگان مهاجر در سطح شهر خلخال کرده است.

فاطمه جوادی، شهردار خلخال‌ در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: با توجه به این موضوع که حیوانات همانند انسان‌ها حق حیات و زندگی داشته و حفظ حقوق این مخلوقات ارزشمند الهی از جمله تأکیدات قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) است، در زمستان امسال، شهرداری خلخال اقدام به ساخت و نصب ۵۰ آشیانه مناسب برای پرندگان در سطح شهر خلخال کرده است.
جوادی گفت: خلخال از جمله مناطق بسیار سردسیر استان اردبیل است و در سال جاری بارش برف و برودت هوا به شدت زیاد بوده و این دمای یخبندان زمستانی برای بسیاری از جانوران از جمله پرندگان، غیرقابل تحمل بوده و در موارد زیادی باعث نابودی آن‌ها می‌شود. از این رو، در جهت حمایت از این پرندگان مهاجر که در مسیر حرکت به سمت شمال کشور، از سطح خلخال عبور می‌کنند، آشیانه‌ای آماده کرده و مقداری غذا نیز درون لانه‌ها قرار دادیم تا این پرندگان را که از جمله ذخایز ارزشمند زیستی کشور محسوب می‌شوند، در این مسیر مهاجرتی یاری کنیم.
جوادی در ادامه به ساماندهی سگ‌های بی پناه در خلخال نیز اشاره کرده و گفت: به جای معدوم‌سازی این موجودات، ضمن عقد قراردادی با یک مرکز نگهداری حیوانات در خلخال و واریز هزینه، نسبت به جلوگیری از مرگ این حیوانات در فضای سرد و یخبندان اقدام کرد‌ه‌ایم.
شهردار خلخال اظهار کرد: در صورت حمایت مراجع ذی‌ربط از جمله حفاظت محیط زیست شهرستان، می‌توانیم این اقدامات خداپسندانه را توسعه دهیم.
انتهای پیام