صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۴۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، از راه‌اندازی انجمن یاوران وقف و حوزه‌های علمیه استان خبر داد و افزود: این انجمن طی تفاهم با حوزه‌های علمیه ایجاد می‌شود.

به گزارش ایکنا از سمنان،حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عصر روز گذشته 4 بهمن در دیدار با مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان از راه‌اندازی انجمن یاوران وقف و حوزه‌های علمیه استان خبر داد و افزود:این انجمن  می‌تواند یک راهبرد مناسب برای ترویج فرهنگ وقف باشد،  که در این راستا روحانیان و طلاب به‌واسطه تأثیرگذاری که در جامعه دارند می‌توانند یکی از اقشار مؤثر در ترویج وقف، ایجاد موقوفات جدید و یا حتی موقوفاتی با نیات مرتبط با حوزه و... باشند.

به گفته وی؛ نیات مرتبط با حوزه‌های علمیه  راهی برای تحصیل طلاب بدون دغدغه مالی است که باید امروز نیز در راستای ترویج نیات موقوفات در حیطه حوزه‌های علمیه اهتمام داشته باشیم چراکه طی سال‌های اخیر از بیشتر این موقوفات صرفاً بهره‌برداری شده و هیچ‌گونه مرمت و بهسازی صورت نگرفته است.

واحدی ادامه داد: درنتیجه شاهد برخی کاهش درآمدها در این زمینه بوده ایم لذا می‌بایست امروز نسبت به رفع مشکلات و موانع برخی از موقوفات حوزه اقدام کنیم که در این راستا  موقوفات را می‌توان به‌نوعی پشتوانه مدیریتی و اجرایی حوزه‌های علمیه در شهرهای استان دانست که از دیرباز تاکنون این سنت حسنه ادامه داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه کمیته ای برای پیگیری این امر و همچنین رصد موقوفات حوزه های علمیه استان سمنان تشکیل می شود یاداور شد: پیشنهاد استفاده از سرمایه گذاران در حوزه برخی موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه استان ارائه شده تا با شناسایی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در برخی از موقوفات حوزه علمیه جهت افزایش شاخص بهره‌وری این موقوفات اهتمام ورزیم.

انتهای پیام