صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۱۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

گروه فرهنگی ــ سالانه هنر‌های تجسمی ایران با رویکرد توجه به سفال و سرامیک شب گذشته، ۳۰ بهمن‌ماه همراه با نمایشگاهی از آثار هنرمندان تجسمی استان در مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سالانه هنرهای تجسمی ایران با رویکرد توجه به سفال و سرامیک شب گذشته، 30 بهمن‌ماه همراه با نمایشگاهی از آثار هنرمندان تجسمی استان در مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان آغاز شد.
حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در این رویداد فرهنگی و هنری، 30 نفر از هنرمندان برجسته کشور و 30 نفر از هنرمندان بومی استان دعوت به‌حضور شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی، برپایی کارگاه‌های تخصصی با محوریت ظرفیت‌های هنر عمومی و موضوع اقتصاد هنر و فرهنگ از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: اقتصاد هنرهای تجسمی، گرایش‌های نظری در تبیین اقتصاد هنر، آسیب شناسی نظام اعطای نشان ملی صنایع دستی در ایران، گالری و نظام توزیع و مصرف آثار تجسمی در ایران و گونه شناسی هنر بومی از جمله موضوعات این کارگاه‌ها را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: همچنین آثار تجسمی هنرمندان استان در زمینه‌‌های نقاشی، مجسمه ‌سازی، سفال و سرامیک، عکاسی، تصویرسازی و گرافیک در نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی به نمایش در آمده است.
فرزاد فرجی، رئیس انجمن سفال و سرامیک کشور نیز در این خصوص بیان کرد: سالانه هنرهای تجسمی ایران به عنوان یک رویداد ملی هنری در حوزه تجسمی کشور برگزار می‌شود که سیستان و بلوچستان به عنوان میزبان قسمت سرامیک و سفال این سالانه انتخاب شد.
وی اظهار کرد: سیاست برگزار کنندگان، تمرکززدایی از تهران و برگزاری چنین برنامه‌هایی برای هنرمندان دیگر استان‌هاست، چراکه همه هنرمندان در سالانه‌هایی که در تهران برگزار می‌شود امکان حضور ندارند.
نمایشگاه آثار هنرمندان سیستان و بلوچستان تا هفتم اسفندماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می‌توانند جهت بازدید از این آثار همه‌ روزه از ساعت 15 تا 20 به نگارخانه فردوسی مجتمع بزرگ فرهنگی ‌هنری زاهدان مراجعه کنند.

انتهای پیام