صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۴۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه خوی با بیان اینکه قناعت یکی از روش‌های حل مشکلات اقتصادی است، گفت: در پایان سال جاری از جهات مختلف در شرایط ویژه هستیم که باید مردم با عنایت ویژه و بزرگواری همیشگی خود این شرایط را پشت‌سر بگذارند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز، ۱۰ اسفند ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار کرد: با توجه به نقش اساسی و محوری تقوا در سرنوشت انسان، پیامبر بزرگوار اسلام در حدیثی خطاب به امیرالمومنین می‌فرماید که ای علی سه خصلت است که هرکس خدا را با آنها ملاقات کند، از بهترین مردم است، هر کس آنچه را که خدا بر او واجب کرده به‌جای آورد از عابدترین مردمان است، هرکس که خود را از محرمات الهی باز دارد از پرهیزکارترین مردمان است و هرکس به آنچه خدا به او روزی داده، قانع شود از بی‌نیازترین مردمان است.
وی با تاکید بر اینکه قناعت یکی از روش‌های حل مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: در پایان سال جاری از جهات مختلف در شرایط ویژه هستیم که باید مردم با عنایت ویژه و بزرگواری همیشگی خود این شرایط را پشت‌سر بگذارند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکوری با اشاره به آداب و رسومات عید باستانی نوروز و هزینه‌های مربوطه و همچنین شرایط سخت اقتصادی کشور، افزود: تعداد زیادی از برادران و خواهران دینی در این شرایط از نظر اقتصادی آسیب‌پذیرند.
وی یادآور شد: با توجه به شکست‌های متعدد حاکمان جنایتکار آمریکا از ملت ایران در طول 40 سال گذشته و در نهایت روی‌آوردن به رذالت‌های جدید از قبیل ترور بهترین فرزندان ایران و حافظان امنیت کشور در مسیر خاش زاهدان، قاچاق یا احتکار یا گران‌فروشی اجناس مایحتاج مردم، شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی علیه ارکان نظام با استفاده از عده‌ای فریب‌خورده، بزرگ نشان دادن مشکلات اقتصادی با استفاده از فضای مجازی و عوامل مزدور داخلی و القاء وجود اختلاف در میان ارکان نظام جمهوری اسلامی روی آورده‌اند.
وی با بیان اینکه یکی از روش‌های موفق مقابله با این توطئه‌ها، قناعت در زندگی و دستگیری از مستمندان و نیازمندان جامعه است، تصریح کرد: روزهای 14 الی 21 اسفندماه به نام هفته نیکوکاری نامگذاری شده و جهت جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردم در آستانه سال جدید به خانواده‌های نیازمند از طریق کمیته‌های امداد کشور
پیشنهاد می‌شود که همشهریان کمک‌ها و هدایای نقدی و غیرنقدی خود را بصورت خانواده‌ای و فامیلی پرداخت کنند که برای کودکان و جوانان جنبه آموزشی دارد.
امام جمعه خوی با اشاره به فرارسیدن 15 اسفند ماه و آغاز هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری گفت: امروز تخریب و آسیب زدن به منابع طبیعی یکی از مشکلات اساسی کشورهای جهان است که در مواردی همچون قطع درختان در جنگل‌ها، آتش‌سوزی در مراتع، تصرف اراضی طبیعی، آسیب زدن به گیاهان دارویی، دامداری‌های بی‌رویه، تخریب جنگلها، آلوده کردن آبها و ساخت‌وسازهای بی‌رویه مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات ایام نوروز ضرورت دارد که هموطنان به منابع طبیعی ،جنگل‌ها و فضای سبز و مراتع و کشتزارهای مردم عنایت ویژه داشته باشند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمسن شکوری با مرور بیانیه اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: بخش اول این بیانیه اشاره به ناکامی نوع انقلاب‌هاست که ایشان اظهار داشتند از میان ملت‌های تحت ستم، کمتر ملتی به انقلاب همت می‌گمارد و در میان ملت‌هایی که انقلاب کردند کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت برسانند.
وی بیان کرد: در مورد ملت‌های تحت ستمی که قدرت و توان راه‌اندازی انقلاب علیه استعمار و استبداد ندارند، چند عامل اساسی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به فقر سیاسی، فقر فرهنگی و فقر اقتصادی حاکم بر چنین جوامع، حاکمیت قطعی استبداد داخلی و استعمار خارجی مسلح و مسلط، اختلافات جدی حاکم بر مردم با برنامه‌ریزی حاکمیت و نبود رهبری قوی و مخلص همراه با پشتوانه مردمی اشاره کرد.
امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علل ناکام ماندن انقلاب‌ها و به نتیجه نهایی نرسیدن آنها را می‌توان در مواردی همچون سازش رهبران با دشمنان انقلاب، ترسیدن حاکمان از تهدید دشمنان، خستگی انقلابیون از ادامه مسیر، اختلاف و تفرقه و اطاعت نکردن از رهبری، بوجود آمدن سیر ارتجاعی و مسخ ارزش‌ها، دنیاطلبی و رفاه‌زدگی، بی‌عدالتی و ستم‌گری، عدم عبرت‌آموزی از شکست و انحطاط حاکمان و ملل دیگر و نفوذ عوامل دشمن در ارکان حاکمیت خلاصه کرد.
انتهای پیام