صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۵۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
تولیت آستان قدس رضوی:

گروه سیاست و اقتصاد - تولیت آستان قدس رضوی گفت: قدرت استکباری در حال افول است. این گفته من یک سخن و تحلیل نیست بلکه یک خبر است و نشانه‌های آن در توفق جامعه اسلامی به برکت آموخته‌های امام رضا(ع) و افول دشمن، به ویژه استکبار و آمریکا قابل مشاهده است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در آیین رونمایی از طرح جامع محرومیت‌زدایی و مراسم اهدای 800 سری جهزیه به زوجین مناطق محروم که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حرکت امروز جلوه‌ای از همکاری، هماهنگی و هم افزایی نهادهای مسئول در حوزه محرومیت‌زدایی به کمک نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی، بسیج مستضعفین، آستان قدس رضوی و سایر دست‌اندرکاران است.

وی خطاب به آینده‌سازان کشور افزود: شما با امید به آینده برای ایجاد نظامی بر خواسته از دین و آموزه‌های دینی، اراده ملت و نظام مردم سالاری دینی که پرچم‌دار سعادت دنیا و آخرت برای انسان معاصر است، می‌توانید تمدنی در پرتو آموخته‌های امام رضا(ع) را رقم بزنید و این تمدن و مدنیت به نام استقلال، آزادی، مردم سالاری دینی، برخورداری انسان از مواهب و عنایات حضرت حق است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: شما باید جامعه‌قرآنی را به نحوی شکل دهید که در آن ظلم، بی‌اخلاقی و دوری از معنویت نباشد و انسان‌ها بتوانند تمام استعدادهای خود را شکوفا کنند و جامعه‌ای برخوردار از کرامت انسانی، عقلانیت، اخلاق، معنویت و عدالت اجتماعی را نوید دهند و زمینه‌های برخورداری از تمدن جهان اسلام را رقم بزند.

رئیسی با اشاره به ترسیم گام دوم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در گام دوم تمام ابعاد 40 سالگی انقلاب اسلامی را برای ما ترسیم کردند که این امر برای جوانانی که 8 سال جنگ را تحمل و پیروزمندانه دشمن را ذلیل کردند و هم برای مردم که در برابر تحریم ها و فشار های دشمن مقتدرانه ایستادگی می کنند، در جهان و منطقه کاملا دست یافتنی است.

وی اضافه کرد: امروز براساس اعتراف همه دشمنان در تمام عرصه‌‌ها دست تفوق از آن جمهوری اسلامی است و جامعه اسلامی به برکت آموخته‌های امام و رهبری بسیار تمدن‌ساز است و قدرت استکباری در حال افول است. این گفته من یک سخن و تحلیل نیست بلکه یک خبر است و نشانه‌های آن در تفوق جامعه اسلامی به برکت آموخته‌های امام رضا(ع) و افول دشمن به ویژه استکبار و آمریکا قابل مشاهده است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: علی رغم تمام مشکلات موجود به برکت نام علی ابن موسی الرضا(ع) جامعه در حال پیشرفت و طی کردن حوزه تعالی و پیشرفت است. مشکلات کشور فقط به دستان توانمند جوانان راهگشا خواهد بود. ما محتاج هیچکس نیستیم اما محتاج عنایت علی ابن موسی الرضا (ع) هستیم.

وی ادامه داد: فقر و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست چرا که جامعه ما می‌تواند با این ثروت و نیروی متراکم و فرهیخته جوان از بسیاری از مشکلات با موفقیت عبور کند؛ بنابراین سخن از جامعه‌ای بدون محرومیت و فقر سخنی گزاف نیست. ما ابتدا معاونت امداد و مستضعفان را در آستان ایجاد کردیم و امروز الگوی محرومیت‌زدایی در نظر دارد که نه تنها در یک معاونت بلکه نگاه تمام بخش‌های مختلف آستان قدس را مبتنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی آنان قرار دهد.

رئیسی با بیان اینکه تمام بخش های کشور اعم از فرهنگی و اقتصادی باید توجه خود را به محرومیت‌زدایی معطوف کند، گفت: امیدواریم جریان خدمات به مردم و محرومیت زدایی در دستور کار همه مسئولین و بخش‌ها قرار بگیرد چراکه داشتن کشوری به دور از فقر و نیازمندی امری محال و دور از انتظار نیست.

الگوی محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی مردم محور است
حامد صادقی، سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی، گفت: الگوی محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی مردم محور است و با کمک مردم مناطق و با تسهیل‌گری نهادهای انقلابی اجرایی خواهد شد و کاری خدماتی است. امروز همزمان با شروع فصل جدید زندگی زوجین حاضر در این مراسم، عصر جدیدی از اقدامات ما در حوزه محرومیت زدایی نیز آغاز می‌شود و اقدامات ما مبتنی بر جوانانی است که هم اکنون در این مراسم حضور دارند.

وی افزود: شما جوانان باید میدان‌دار تحول در مناطق خود به سمت پیشرفتی که مقام معظم رهبری تصریح و منتهی به عبودیت و بندگی خداست، باشید. هیچ نهادی نمی‌تواند بگوید که من می توانم محرومیت را بزدایم بلکه محرومیت زدایی بدست شما جوانان است.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همراهی و هم‌مسیری آستان قدس رضوی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اتفاقات خوب بسیاری را در سطح کشور رقم زده شده است و امروز نیز ۸۰۰ سری جهیزیه با همکاری آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و خیرین به زوجین جوانان اهدا خواهد شد.

صادقی بیان کرد: علاوه بر این 800 سری جهیزی تاکنون 2000 هزار سری جهیزیه تحویل داده شده است و موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) نقش زیادی در تهیه این جهیزیه‌ها داشته است.

وی اضافه کرد: الگوی محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی مردم محور است و با کمک مردم مناطق و با تسهیل‌گری نهادهای انقلابی اجرایی خواهد شد و کاری خدماتی است.
دراین انتهای این مراسم اقلام ضروری زندگی همچون اجاق گاز، یخچال فریزر، فرش، بخاری، جاروبرقی، پنکه، سرویس چینی، سرویس قابلمه و سرویس قاشق و چنگال به زوجین اهدا شد.

در ادامه مراسم از آئین الگوی محرومیت‌زدایی و نمونه‌ای از 800 سری جهیزیه اهدایی به زوجین مناطق محروم با حضور سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، تولیت آستان قدس رضوی و معاونان و جمعی از ائمه جمعه و دیگر مسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام