صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

گروه فرهنگی ــ استاندار قم گفت: در طرح جامع زیارتی قم، از ظرفیت‌ عظیم فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه نهایت استفاده را خواهیم داشت.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، بهرام سرمست استاندار قم امروز سوم فروردین ماه در حاشیه بازدید از آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) اظهار کرد: طرح آرامش بهاری که همه ساله توسط سازمان اوقاف اجرایی می‌شود جزو برنامه‌های فرهنگی خوب در سطح کشور و استان قم به شمار می‌رود.

وی افزود: این طرح در قالب برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی اجرایی می‌شود و تاثیرگذاری بالایی هم داشته است.

استاندار قم با اشاره به امکانات فراهم شده برای اسکان موقت زائران در این بقعه متبرکه و سایر حرم‌های مطهر امامزادگان قم بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در بقعه متبرکه شاه جمال(ع) وجود دارد.

وی ادامه داد: مقرر شد اداره کل اوقاف استان قم طرحی جامع برای ایجاد منطقه گردشگری زیارتی در جوار این بقعه متبرکه تهیه و تدوین کند و استانداری هم پیگیری‌های لازم را برای اجرایی شدن آن خواهد داشت تا شاهد استفاده حداکثری از پتانسیل‌های فرهنگی و اسکان بقاع متبرکه باشیم.

سرمست با بیان اینکه قم به عنوان یکی از مقاصد مهم زیارت در سطح کشور مطرح است گفت: این مسئله در طرح توسعه استان به عنوان یکی از اولویت‌ها در نظر گرفته شده و به یقین بقاع متبرکه در کنار حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، نقش مهمی در این زمینه دارند.

نماینده عالی دولت در استان قم افزود: لازم است برنامه‌های جامع برای استفاده از ظرفیت عظیم بقاع متبرکه توسط اوقاف تدوین و با پیگیری‌های لازم اجرایی شود.

وی تصریح کرد: استانداری نظارت لازم را بر عملکرد ادارات مختلف از جمله اوقاف و امور خیریه دارد و هماهنگی‌های لازم میان ادارات و دستگاه‌های گوناگون را به وجود می‌آورد تا از پتانسیل‌های موجود به بهترین نحو استفاده شود.

انتهای پیام