صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۸۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
آیت‌الله علم‌الهدی:

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه مشهد گفت: کارگران به عنوان یک رزمنده در میدان جنگ اقتصادی، در صف اول، پیشاهنگ و جلودار هستند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، امروز، 13 اردیبهشت‎ماه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت همراه با دو جریان مهم بود، هفته کار و کارگر و هفته معلم. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در چند روز گذشته نکته‌ای را تذکر دادند و فرمودند که ما مقابل آرایش جنگی دشمن در میدان‌های سیاسی، اقتصادی و فضای مجازی باید آرایش جنگی بگیریم.
وی افزود: این فرمایش مقام معظم رهبری یک توصیه و سفارش نبود. فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری بوده، حجت امام زمان(عج) و فرمانده از طرف وجود اقدس بقیةالله نسبت به همه ما، ایشان هستند، فرمان صادر کردند که آرایش جنگی بگیریم. در این آرایش جنگی که یک فرمان عمومی است، هم شامل حال مسئولان، مدیران، دولت، مجلس و قوه قضائیه و هم شامل حال تک تک کردم ما می‌شود که مقابل دشمن آرایش جنگی بگیریم، در صف مقدم این جبهه آرایش جنگی ما دو قشر معلم و کارگر وجود دارند، یعنی نیرویی که ما باید به میدان این آرایش جنگی بیاوریم، نیروی کارگر و معلم است.
علم‌الهدی با بیان اینکه معلمان ما بدانند در طول 40 سال گذشته انقلاب مرتب در روز و هفته معلم، از معلم تجلیل و قدردانی شد و معلمان را احترام کردند، افزود: امسال روز معلم در سال اول گام دوم انقلاب بوده و روز معلم، روز مطالبه از معلم است. 40 سال تجلیل کردیم، حالا برای 40 سال دوم روز معلم در سال اول، باید از قشر معلم در این روز مطالبه کنیم.
امام جمعه مشهد بیان کرد: افتخار قشر معلم در عرصه انقلاب این است که دو ماه از پیروزی انقلاب گذشته، فضای انقلاب با خون معلم بزرگ آیت‌الله مطهری سرخ‌فام و نورانی شد، نورانیت انقلاب ما را از روز اول که پیروزی و تداوم 40 ساله در آن می‌درخشید، با تضمین خون یک معلم شهید، شهید مطهری بود، شما چنین افتخاری دارید. شما معلمان خودتان مولود این انقلاب هستید، در این به دنیا آمدید، بزرگ شدید، درس خوانید و با فرهنگ انقلاب پرورش پیدا کردید، شما مدیون این انقلاب هستید.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز شما معلمان باید در عرصه این انقلاب نسلی که به شما سپرده شده، این نسل را انقلابی به تمام معنا، قوی‌تر از انقلابی بودن خود تربیت کنید و بار بیاورید. آمریکا و انگلیسی که در مقابل ما آرایش جنگی گرفتند، این نیست که از دروازه‌های مملکت ما سرباز وارد کنند یا از بالای آسمان بمب‌افکن بیاید. آرایش جنگی را با نیروهایی گرفتند که بتوانند در داخل کشور علیه انقلاب بار بیاورند و آن نیروهایی که آن‌ها می‌توانند علیه انقلاب بار بیاوردند و به جان انقلاب بیندازند، امیدشان به نسلی است که امروز وارد عرصه می‌شود.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند ما با سند 2030 برای آمریکا و انگلیس سرباز درست می‌کنیم، تصریح کرد: شما معلمان در عرصه تعلیم و تربیت دارید چه می‌کنید؟ برای آمریکا و انگلیس می‌خواهید سرباز درست کنید یا برای اسلام و قرآن سرباز رزمنده مقابل آمریکا و انگلیس؟ شما بی‌تفاوت نیستید. شما کارمند حقوق‌بگیر صرف نیستید، کاسبی که معیشتتان از راه معلمی می‌خواهد تامین شود نیستید. شما عنصر سازنده‌ای هستید که بچه زیر دست خود را یا سرباز آمریکایی یا سرباز اسلامی انقلابی دینی می‌سازید.
علم‌الهدی اضافه کرد: شما می‌خواهید چه کاری انجام دهید و بچه زیر دست خود را چگونه بار بیاورید؟ از پیش دبستانی تا پایان دبیرستان شما می‎خواهید این را چه بسازید که فردا یک سرباز آمریکا و انگلیس شود که سفره اسلام را به نفع آن‌ها از مملکت جمع کند یا رزمنده مقاوم مقابله‌کننده با همه توطئه‌های غرب و آمریکا. شما باید به این واقعیت توجه کنید و این وظیفه‎ای است که شما انجام می‌دهید. امسال سال اول گام دوم انقلاب بوده، روز معلم، روز مطالبه از معلم است و با همان مقاومت دینی و اسلامی خود در هر شرایط از محرومیت که زندگی می‌کنید، اسلام از شما مطالبه دارد.
امام جمعه مشهد گفت: همانند این قضیه در عرصه مسئله کار و کارگر نیز وجود دارد. ما از کارگر مطالبه داریم. دشمن به میدان جنگ آمده است. هشت سال دفاع مقدس آمار شهدای کارگر و رزمندگان کارگری که به جبهه رفتند چقدر بوده است؟ همین امروز در عرصه‎های کارگری آمار جانبازان و آزادگان کارگر چقدر است؟ در هشت سال دفاع مقدس شما این کاره بودید. اکنون جنگ دشمن در عرصه اقتصادی شروع شده و شما کارگران به عنوان یک رزمنده در این میدان جنگ اقتصادی، در صف اول، پیشاهنگ و بسیج جلودار هستید. حساب نقش خود را بکنید.
نمانیده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز روزی نیست که باید در مقدار سود کارگر و بهره کارفرما در روز کارگر صحبت کرد. امروز روزی است که باید درباره نقش مجاهده کارگر در این میدان آرایش جنگی مقابل دشمن حساب کرد، مخصوصا کارگران و زحمتکشانی که در شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی دانش‌بنیان هستند.
وی با بیان اینکه شرکت‌ها و دستگاه‌های دانش‌بنیان امروز در جنگ با دشمن و آرایش جنگی با دشمن در میدان اقتصادی حرف اول را می‌زنند، عنوان کرد: در این جهت نیروی داخلی کشور ما کم نیست، فوق العاده است. در جاده قوچان تشکیلات پارک علم و فناوری وجود دارد که 4300 جوان تحصلیکرده بین 20 تا 35 سال، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا، فناور مهندس در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول هستند که یک نمونه آن فاکتور هشت سامان داروی آستان قدس است.
علم‌الهدی افزود: آن‌ها امروز سیستم‌هایی به وجود آوردند که در نفت و گاز در پارس جنوبی در مقابل دشمنی که ما را معطل گذاشت، خیانت کرد، تمام اطلاعات نفت و گاز ما را گرفت و همه دستگاه‌ها ما را تعطیل کرد، آن‌ها نه تنها فعالیت‌های سخت‌افزاری، بلکه سیستمی بهتر از سیستم‌های آن‌ها راه‌اندازی کردند. در عرصه‌های انرژی سیستم تاسیس کردند، در نرم‌افزارهایی که به وجود آورند و در جریان سخت‌افزاری و تعمیراتی که در دست‌افزار آلاتی که خارجی‌ها گذشتند و رفتند و فاسد شده، آن‌ها ایجاد کردند.
امام جمعه مشهد بیان کرد: از پارک علم و فناوری مشهد ما، پارس جنوبی، پالایشگاه‌ها و دستگاه‌های انرژی همه کشور استفاده می‌کند، کشور را بی‌نیاز کردند و نه تنها به کشورهای منطقه و جهان سوم، بلکه به کشورهای اروپایی نیز در فناوری خود صادرات دارند. تنها اینجا نیست. این عزیزان جگرپاره‌های این انقلاب هستند که کار می‌کنند و در میدان جنگی که دشمن در عرصه اقتصادی برای ما به وجود آورده، هنر دارند و هنرنمایی می‌کنند. من از مدیران و مسئولان می‌خواهم که توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز مشکل ما توجه دستگاه‌های مدیریتی به ظرفیت‌های بالای داخلی کشور در این جوان فناور اندیشمندی است که به وجود آمدند، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های مدیریتی به آن‌ها توجه ندارند، یا به نقش آن‌ها واقف نیستند یا عمدا به بی‌توجهی زدند. این آرایش جنگی، اول مسئولیتش متوجه مدیران ما است. آرایش جنگی فرمان عمومی بوده و همه باید شرکت کنند، هیچ دستگاهی مستثنا نیست.
وی ادامه داد: اگر یک جنگ نظامی داشته باشیم، در آرایش جنگی تمام تسلیحات و سلاح‌های خود را به میدان می‌آوریم، اگر ما باید در مقابل دشمن در عرصه‌های اقتصادی آرایش جنگی بگیریم، چرا این ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی و فناور شایسته و با استعدادی که وجود دارند را به میدان نیاوریم؟ چرا از این نیرو استفاده نکنیم؟ چرا این نیرو در عرصه‌های بالای اقتصادی کشور خود را در مقابل دشمن نشان ندهد و دشمن را ناامید کنند؟ اشکال به مدیران ما وارد است. چرا مدیران ما بی‎توجه هستند؟
علم‎الهدی اضافه کرد: چرا جریان‌های سیاسی ما مغز خود را با اندیشه‌‎های غرب‎گرایی پیوند دادند؟ به داخل نگاه کنند. اینکه مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی، نیروهای داخل و توجه به درون صحبت می‌کنند، خبر دارند در داخل چه خبر است و در درون ما چه ظرفیتی وجود دارد که این دستور را می‌دهند.
انتهای پیام