صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۸۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

گروه اجتماعی ــ سال گذشته مردم شهرستان چرام ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، عبدالرشید کریمی‌نسب، مدیر کمیته امداد چرام روز گذشته، 14 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای زکات این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی، وحدت رویه، زمینه‌سازی، تبلیغ و ترویج، جمع‌آوری و مصرف زکات وظیفه‌ای دینی و اسلامی است.
وی افزود: حمایت روحانیان، مبلغان دینی، رابطان زکات، شورا‌های اسلامی و مسئولان ادارات و نهادها، برای ترویج فرهنگ زکات ضروری است.
مدیر کمیته امداد چرام با اشاره به اینکه سال گذشته طرح جمع‌آوری زکات مستحبی و واجب در ۶۰ روستا اجرا شد، اضافه کرد: مردم این روستا‌ها بیش از ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند.
کریمی‌نسب بیان کرد: بخشی از زکات جمع‌آوری شده بین مددجویان و نیازمندان توزیع و بخشی دیگر نیز برای عمران و آبادی و ساخت امورعام‌المنفعه هزینه شد.
همچنین، حجت‌الاسلام افشار، امام جمعه شهرستان چرام نیز با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در زمینه ترویج فرهنگ زکات، گفت: بحث زکات یکی از انفاق‌های بسیار مهمی است که موجب ترویج فرهنگ کمک‌‌رسانی و بیشتر شدن همبستگی عمومی می‌شود.
وی با بیان اینکه پرداخت زکات نقش مهمی در فقر‌زدایی و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه دارد، افزود: فریضه الهی زکات در قرآن کریم در کنار نماز ذکر شده و باید به‌عنوان عمل مهم عبادی و تاثیرگذار در رفع مسائل اقتصادی و فقرزدایی در جامعه به آن توجه شود.
امام جمعه شهرستان چرام یادآور شد: کمیته امداد چرام، مشارکت‌های مردمی را بر اساس مصالح خیرخواهانه و به‌صورت هدفمند و اثربخش، صرف فقر‌زدایی و رفع نیاز محرومان جامعه می‌کند.
انتهای پیام