صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۶۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

گروه اجتماعی ــ مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه‌الرسول(س) نکا، بنیاد خانواده را آغاز مرحله نهادینه‌کردن حجاب خواند و گفت: باور و اعتقاد به حجاب، از درون خانواده شکل می‌گیرد.

زينب ساداتی، مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه‌الرسول(س) نکا در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، به مناسبت روز حجاب و عفاف، گفت: در قرآن کریم شرط رسیدن به مرتبه اصلی انسانیت بعد از ایمان رعایت شاخص‌های الهی ذکر شده است.

وی با بیان اینکه حجاب صرفاً برای زنان نیست، افزود: حجاب یک امر دو سویه است و این در حالی است که از منظر قرآن حجاب تحت عنوان پوشش چشم برای آقایان نیز آمده و رعایت آن بر مردان نیز واجب است.

شرم و حیا؛ زمینه حجاب
ساداتی با اشاره به زمینه شکل‌گیری حجاب، تصریح کرد: شرم و حیا زمینه حجاب است به تعبیری دیگر کسی که حیا ندارد دین ندارد.

وی ایجاد جاذبه در حفظ حجاب و عفاف را حائز اهمیت شمرد و افزود: دین مبین اسلام دستورات دینی را به آرامی در روح و جان آدمی زمینه‌سازی می‌کند، بنابر این باید برای رفع مشکلات و نهادینه کردن تربیت اسلامی از فرایند گام گام اسلام الگوبرداری کنیم.

مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه‌الرسول(س) نکا، بنیاد خانواده را آغاز مرحله نهادینه کردن حجاب خواند و گفت: باور و اعتقاد به حجاب، از درون خانواده شکل می‌گیرد.

وی راه حل مشکل حجاب را در ایمانی ساختن جامعه دانست و افزود: با توجه به آنکه باور هر شخص روی عمل وی تاثیر می گذارد و عمل شخص برآمده از عقایدش است نقش خانواده نیز در اعتقادات فرد مهم و تاثیرگذار است.

ساداتی با بیان اینکه حجاب در جامعه با کمک حاکمیت فراگیر می‌شود، گفت: فضای مجازی و برای تبیین الگوی حجاب اسلامی، یک فرصت سازنده است و باید برداشت‌های اشتباه از حجاب در جامعه را متذکر شویم.

وی خواستار برپایی همایشی تحت عنوان غیرت آقایان در کنار همایش‌های حجاب شد و گفت: بخشی از افسارگسیختگی زنان در جامعه به بی‌غیرتی مردان‌شان مربوط می‌شود و باید در این مسئله نیز آسیب‌شناسی کرد.
انتهای پیام