صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۰۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹

گروه اجتماعی - مدیرکل صداوسیمای گیلان از اعزام تیم مستندسازی و رسانه‌ای به نجف و کربلا خبر داد و گفت: امسال موکب‌های گیلانی اربعین به صورت پخش زنده پوشش خبری داده می‌شوند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ محمدباقر باقرزاده،‌ مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان امروز،‌ 5 مردادماه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان،‌ با تاکید بر لزوم پوشش خبری و مستندسازی اربعین، اظهار کرد:‌ امسال موکب‌های گیلانی اربعین به صورت پخش زنده پوشش خبری داده می‌شوند.

وی با اشاره به استقرار موکب‌های اربعین در گیلان، مرز مهران و نجف و کربلا، افزود:‌ موضوع پیاده‌روی اربعین یک حرکت مردمی است و لذا می‌خواهیم گیلانیان ولایی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با فصای موکب‌ها  آشنا شوند و زمینه افزایش کمک‌های بیشتری را فراهم کنیم.

مدیرکل صداوسیمای گیلان از اعزام تیم مستندسازی و رسانه‌ای به نجف و کربلا خبر داد و تصریح کرد:‌ می‌خواهیم از طریق ارتباط زنده حال و هوای موکب‌ها و حضور زائران در مراسم اربعین را مخابره کنیم تا مردم احساس کنند کمک‌های آنان به ستاد اربعین چنین عظمتی را رقم زده است.

باقرزاده همچنین از راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای در مرز آستارا خبر داد و یادآور شد:‌ با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران اربعین کشور آذربایجان از مرز زمینی آستارا وارد ایران و سپس راهی مرزهای جنوب می‌شوند لذا زوار خارجی را از لحظه ورود به گیلان تا پایان مرز ایران با پخش زنده همراهی می‌کنیم.

حسن رستم‌زاد، فرماندار شهرستان آستارا نیز، با بیان اینکه سال گذشته 12 هزار زائر خارجی از کشور آذربایجان وارد آستارا شدند، خاطرنشان کرد:‌ همچنین 15 هزار نفر بعد از اربعین از مرز آستارا خارج شدند.

وی آستارا را آبروی استان گیلان در استقبال از زائران خارجی اربعین دانست و تصریح کرد:‌ پیش‌بینی می‌کنیم امسال 20 هزار زائر از کشور آذربایجان وارد مرز آستارا شوند.

مجید ذاتی، مدیر موکب نورالزهرا(س) شهرستان رشت نیز در ادامه، یادآور شد:‌ استان گیلان تنها استانی است که در کربلا و نجف موکب دائمی ندارد؛ این در حالی است که گیلان در سال 90 جزو اولین استان‌هایی بود که موکب‌های خودش را در اربعین برپا کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال احداث حسینیه شهدای گیلان در کربلا هستیم، گفت:‌ مالکیت این حسینیه وقف اباعبدالله الحسین(ع) و تولیت آن با نماینده ولی فقیه در استان است. افرادی که در طول سال امکانات اعزام به عتبات عالیات از طریق کاروان‌های حج و زیارت را ندارند، می‌توانند از امکانات حسینیه شهدای گیلان استفاده کنند.

انتهای پیام