صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۴۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان اردبیل گفت: ۱۳ مرکز آموزش علمی ـ کاربردی موجود در اردبیل، گرمی و پارس‌آباد با ۱۱۲ کد رشته برای مهر ۹۸ آماده پذیرش داوطلبان هستند.

به گزارش ایکنا از اردبیل، داریوش لطیفی، رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان اردبیل، امروز، ۲۲ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳ مرکز آموزش علمی و کاربردی اردبیل، گرمی و پارس آباد برای مهر ۹۸ با ۱۱۲ کد رشته و با ظرفیت ۷ هزار و چهل نفر آماده پذیرش داوطلبان است که ۴۱ کد رشته کاردانی و ۷۱ کد رشته در مقطع کارشناسی را شامل می‌شود.

وی افزود: پذیرش دانشجو از ۲۷ مرداد ماه سال‌جاری در مقطع کاردانی و از دوم شهریور ماه در مقطع کارشناسی در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل آغاز خواهد شد و این در حالی است که انتخاب رشته و مسیر آموزشی توسط افراد کاملا آگاهانه و هدف‌مند شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی می‌روند و رفته رفته این جریان در جامعه بیش‌تر مرسوم می‌شود و بر این اساس دانشگاه علمی کاربردی نیز هیچ وقت به‌دنبال صرفا آموزش نظری و مدرک محوری نبوده و یک دانشگاه مهارتی است.

لطیفی در خصوص رشته‌های جدید دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل عنوان کرد: رشته‌های موجود در دانشگاه علمی کاربردی کاملا جامعه‌محور است و با توجه به نیاز‌های موجود در جامعه، رشته‌های تحصیلی ایجاد و جذب دانشجو انجام می‌شود و از مهرماه سال جاری ۱۱ رشته جدید در گروه‌های کشاورزی، صنعت، تربیت بدنی و... جذب داوطلب خواهد کرد.

وی گفت: مرکز جدیدی تحت عنوان مرکز آموزش فرماندهی نیروی انتظامی استان اردبیل ایجاد شده است و این مرکز در چند رشته از جمله کاردانی حرفه‌ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی حرفه‌ای پیشگیری انتظامی و کاردانی مربی‌گری تربیت بدنی و پایه تیراندازی، جذب دانشجو دارد که اولویت این مرکز جذب دانشجو از پرسنل نیروی انتظامی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل ادامه داد: از بین ۶۰ هزار دانشجوی استان، حدود ۱۰ درصد آن در دانشگاه علمی کاربردی جذب می‌شوند و این در حالیست که انتظار ما از دولت و مسئولان، حمایت بیشتر بخصوص در بحث تخفیف شهریه برای دانشجویان است.

در ادامه اکبر غاربی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان نیز ضمن بیان فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه، اظهار کرد: این دانشگاه همانند سایر دانشگاه‌های دولتی در کلیه فعالیت‌های فرهنگی، رفاهی و دانشجویی حضور فعال دارد و دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، جشنواره‌های قرآنی، راهیان نور و سایر مراسمات حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: اخیرا ۳ نفر از دانشجویان دانشگاه در رشته کشتی فرنگی که در استان لرستان برگزار شد، موفق شدند ۲ مدال طلا و یک مدال برنز کسب کنند که برای این دانشگاه افتخارآمیز است.

غاربی افزود: برگزاری ششمین دوره جشنواره حرکت و حضور در سومین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی به میزبانی استان آذربایجان شرقی و برگزاری جشنواره قرآنی نیز از برنامه‌های پیشروی این معاونت می‌باشد.
انتهای پیام