صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۴۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار خراسان‌شمالی گفت: عضویت خراسان‌شمالی در شورای توسعه پایدار شرق و غرب کشور با هدف محرومیت‌زدایی و برقراری توسعه متوازن صورت گرفته است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی، امروز، 23 مردادماه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: پیگیری‌های استان برای عضویت خراسان‌شمالی در شورای توسعه پایدارشرق و غرب کشوراز بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

وی با قدردانی از مساعدت و همکاری وزیر کشورو معاون اقتصادی وزارت کشور، ادامه داد: با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور خراسان‌شمالی به عضویت این ستاد درآمد تا بتواند از مشوق‌ها و معافیت‌های محرک سرمایه گذاری که می‌تواند منطقه را متحول کند، بهره‌مند شود.

وی افزود: کاهش ۵۰ درصدی نرخ سود تسهیلات، افزایش اختیارات بانکی استان برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون دلار و ۳۰ میلیارد تومان بدون نیاز به اخذ مجوز از مرکز، واگذاری اراضی توسط استان به سرمایه گذاران بدون نیاز به اخذ مجوزاز مرکز، بیمه سرمایه گذاری توسط دولت و از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه کشور و معافیت‌های مالیاتی از جمله مزایای عضویت در شورای توسعه پایدار شرق و غرب کشور است.

شجاعی تأکید کرد: با عضویت در اینگونه ستادها و رفت و آمد مسئولین مختلف کشوری و پیگیری مصوبات این سفرها خراسان‌شمالی به استانی با قابلیت تلاش برای جذب سرمایه گذار تبدیل می‌شود.

وی مطرح کرد: خراسان‌شمالی در اعتبارات هزینه ای کشور و بهره مندی از اعتبارات ملی بخش تملک دارایی در رتبه ۳۱ کشوری قرار دارد که نشان می‌دهد، خراسان‌شمالی استانی غریب برای تصمیم گیرندگان سطح ملی بوده است.

شجاعی افزود: با عضویت در شورای توسعه پایدار شرق و غرب کشور باید استان مناطق هدف پیشنهادی برای اجرای این طرح را به مرکز اعلام کند که تلاش داریم مناطق محروم و مرزی و مستعد سرمایه گذاری استان در این لیست دیده شود.

وی تأکید کرد: با ارائه دلایل کافی باید دایره شمول این طرح از نظر گستره جغرافیایی در استان افزایش یابد.

شجاعی با بیان اینکه نمی‌گذاریم در این طرح شهرستانی حذف شود، اظهار کرد: حتی در مرکز استان هم دهستان و روستای کاملا محروم و غیربرخوردار وجود دارد و در بجنورد محله ای می‌بینید که احساس نمی‌کنید مرکز استان باشد.

وی گفت: در گذشته تلاش‌ها برای توسعه صورت گرفته است اما متوازن و با رعایت عدالت فضایی نبوده است و بنده اعتقاد دارم در لکه‌یابی مناطق هدف طرح توسعه پایدار شرق و غرب کشور باید تمام مناطق محروم استان دیده شود.
انتهای پیام