صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۷۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ۸۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور همدان فردا در بخش معارفی (کتبی) بیست‌وسومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور استان به رقابت می‌پردازند.

صفی‌الله صفایی، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: دانشگاه پیام نور همدان چهارم شهریورماه مجری مسابقات استانی قرآن و عترت دانشجویان مرکز و واحد های تابع این دانشگاه است.

وی گفت: این مسابقات در دو بخش‌ شفاهی و معارفی در دو بازه زمانی برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله کشوری به استان کرمان اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با اشاره به اینکه مرحله اول مسابقات را مراکز و واحدهای تابعه دانشگاه پیام نور برگزار کرده و نفرات اول تا سوم برگزیده‌ها به استان اعلام شده است، افزود: نفرات اول تا سوم با توجه به جدول امتیازات در بخش‌های شفاهی و معارفی اعلام می‌شوند و فایل تصویری آن‌ها نیز به استان کرمان فرستاده می‌شود.

صفایی بیان کرد: بیست‌وسومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان پیام نور در پنج رشته، قرائت به روش ترتیل، حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش کتبی مسابقات شامل احکام، آشنایی با مفاهیم قرآن کریم، صحیفه سجادیه، سیره معصومین و نهج‌البلاغه، پرسمان قرآنی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر، عکس، مقاله‌نویسی و نقاشی است و 800 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان در بخش معارفی(کتبی) شرکت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: در بخش معارفی بانک سؤالات از تهران به‌صورت مکتوب ارسال و امتحان در سطح مراکز و واحدها بر اساس حوزه از قبل انتخاب شده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمرات دانشجویان در بخش معارفی اعلام می‌شود و برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری و اهدای جوایز راه پیدا می‌کنند، افزود: دانشگاه پیام نور همدان از لحاظ کیفیت جزو پنج استان برتر کشور بوده است.

صفایی با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان پیام نور در مرحله استانی افزود: روز برگزاری مسابقات سه داور زن و سه داور مرد در سالن‌های مجزا مسابقات را از ساعت 9 تا 12 داوری خواهند کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان توضیح داد: دانشگاه پیام نور همدان آمادگی برگزاری بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور را دارد.

انتهای پیام