صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۹۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

گروه فرهنگی ــ همزمان با ایام محرم، طرح شمیم حسینی در راستای کمک به هیئات مذهبی جهت برگزاری مراسم عزاداری محرم در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: همزمان با ایام محرم، برای اولین بار، طرح شمیم حسینی در راستای کمک به هیئات مذهبی جهت برگزاری مراسم عزاداری محرم اجرا می‌شود، که کمک‌های جمع‌آوری شده برای اجرای این طرح از محل موقوفات منطبق با نیت واقفان است.

وی ادامه داد: از همه مستاجران که در محل موقوفات هستند، خواسته شده تا اجاره خود را قبل از فرا رسیدن ماه محرم به احترام امام حسین(ع) واریزکنند، زیرا برخی موقوفات فقط مختص به این ماه بوده و نمی‌توان منابع آن را در محل دیگری خرج کرد.

آسوده افزود: پنج هزار و ۶۵۶ موقوفه استان در قالب ۶۵ درصد از مجموع موقوفات با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) وقف شده که در این زمینه خراسان‌شمالی پس از خراسان رضوی جایگاه دوم را در کشور دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه استان، گفت: بصیرت عاشورایی با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و اجرای هرچه بهتر و صحیح‌تر نیات واقفان خیراندیش، در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف خراسان‌شمالی بیان کرد: برگزاری برنامه «احلی من العسل»، مراسم شیرخوارگان حسینی، شب شام غریبان و همایش رهروان زینبی از دیگر برنامه‌های عزاداری در این ماه در اماکن متبرکه استان است.

انتهای پیام