صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۵۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر با اشاره به نقش مداحان در ترویج شعائر دین، گفت: مداحان باید با رعایت ادب و اخلاق اسلامی در مناسبت‌های مختلف مذهبی با اشعار حماسی و با بیان مبانی واقعی وقایع مذهبی، در مدح اهل‌بیت(ع)، در جوانان شور و نشاط مذهبی ایجاد کنند.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علی صیادی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر، شامگاه یک‌شنبه، هفتم مهرماه، در گردهمایی «نوگلان حسینی» که در مسجد جامع شهر پلدختر برگزار شد، گفت: مداح باید آگاه به زمان باشد و با استفاده از این هنر حقایق را بیان کند، به‌گونه‌ای که در ترویج شعائر دین نقش مؤثری را ایفا کند.

وی با اشاره به نقش مداحان در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: سروده‌های حماسی، مراسم روضه، سینه‌زنی و مداحی‌هایی که در جبهه‌های حق علیه باطل به آن پرداخته می‌شد، منجر به ایجاد شور و شعور حماسی می‌شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به‌ویژه در ایام سوگواری معصومین(ع) و ایام محرم با محتوای شعرها، مداحی و روضه‌خوانی فضایی را ایجاد می‌کردند که رزمندگان برای دفاع و رویارویی با دشمن روحیه‌ای بالا می‌گرفتند، اظهار کرد: امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس، در جبهه‌های فرهنگی و جنگ‌ نرم، مداحان می‌توانند در زمینه جذب جوانان به اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب نقش مؤثری داشته باشند.

وی تأکید کرد: ازاین‌رو مداحان باید با رعایت ادب و اخلاق اسلامی در مناسبت‌های مختلف مذهبی با اشعار حماسی و با بیان مبانی واقعی وقایع مذهبی، در مدح اهل‌بیت(ع)، در جوانان شور و نشاط مذهبی ایجاد کنند.

انتهای پیام

انتهای پیام