صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۱۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف گفت: مهم‌ترین رسالت سازمان اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقفان است؛ هرآنچه واقف نیت کرده است، باید تمام و کمال توسط سازمان اوقاف اجرا شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه شب گذشته، 30 مهرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان، گفت: مهم‌ترین رسالت سازمان اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقفان است؛ هرآنچه واقف نیت کرده است، باید تمام و کمال توسط سازمان اوقاف اجرا شود.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در سه حوزه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت‌های تأثیرگذاری در سطح جامعه دارد، افزود: عملکرد ما باید به‌گونه‌ای باشد که همه آحاد جامعه، اثربخشی وقف را مشاهده کرده و به سمت این سنت حسنه ترغیب شوند.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف بیان کرد: وقف یکی از موضوعاتی است که هم بخش حقوقی و فقهی دارد، هم بخش اقتصادی دارد و هم آثار تربیتی و اخلاقی دارد؛ لذا دارای ابعاد مختلف و گوناگون فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: در طرح « افق» که در بقاع متبرکه اجرا می‌شود، مقرر شده تا مسائل اجتماعی را مقدم بر مسائل فرهنگی ببینیم و از منظر اجتماعی وارد مسائل فرهنگی شویم؛ به نظر می‌آید این طرح تأثیرات خوبی داشته و کارکرد اجتماعی بقاع تقویت شده است.

معممی‌مقدم اظهار کرد: ما در انقلاب اسلامی باید به‌صورت جدی به مسائل اجتماعی رسیدگی و از زمینه اجتماعی بقعه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی بپردازیم. مثلاً در عید غدیر امسال بیش از ۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد از محل اعتبارات مرتبط و مشارکت خیران آزاد شدند.

وی عنوان کرد: سازمان اوقاف برنامه‌های متعدد برای اقشار مختلف دارد، از جمله طرح «پیوند آسمانی» برای کمک به ازدواج جوانان، رسانه باید به کمک اوقاف بیاید و این برنامه‌ها را در سطح جامعه منعکس کند.

این مقام مسئول گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم خیران را به سمت وقف‌های نوین و در راستای شکوفایی علم و فرهنگ تشویق کنند. همچنین سهم وقف در بهداشت و درمان و آموزش باید ارتقا یابد. سازمان اوقاف در نظر دارد با کمک اهالی رسانه و تربیون‌داران آثار مثبت و سازنده وقف را به مردم نشان دهند تا هر چه بیشتر در زمینه فرهنگی نقش ایفا کنند.

انتهای پیام